Secinājumi
Studiju darba pilnīgai izpildei bija nepieciešams atrisināt doto transporta uzdevumu, sākot ar transporta uzdevumu tabulas sastādīšanu un matemātisko modeļa risinājumu un turpināt uzdevumu izpēti ar atbalsta plānu, sadalīšanas metodi un potenciālo metodi.
Sastādot atbalsta plānu tabulu, pie reizes ievērojot nosacījumu sistēmas matricas r(A) = 3+ 5 – 1 = 7, atbalsta plāna rūtiņās ir jābūt ierakstītām 7 bāzes koordinātiem, kurus sauc par bāzes rūtiņām un bāzes koordinātes nosaka izpildot 7 soļus. Pārējās rūtiņas sauc – brīvās rūtiņas.
Tā kā studiju darbā atbalsta plāns aplūkots gan ar „Ziemeļrietuma stūra” metodi, gan ar Minimālā elementa metodi ir skaidri redzams, ka plānu ar vismazākajām kopējām transporta izmaksām dod Ziemeļrietuma stūra metode, kaut gan tas ir ļoti dīvaini, tāpēc ka gandrīz vienmēr gādās tā, ka izmantojot Minimāla elementa metodi, mērķa funkcijas vērtība atrastajām atbalsta plānam ir mazāka.
„Ziemeļrietumu stūra” metodes kopējās transporta izmaksas sastāda
1380 ls, bet minimālā elementu metodes kopējās transporta izmaksas sastāda 1450 ls.
Atrisinot transporta uzdevumu gan ar Sadalīšanas metodi, gan ar Potenciālo metodi noskaidrojās, ka kopējas transporta minimālās izmaksas ir vienādas, tas ir 1200ls. Optimālais plāns ir atrasts.
…