Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
11,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:646994
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Uzdevuma saturīga nostādne    3
2.  Uzdevuma formālā nostādne    5
2.1.  Visu elementu definēšana    5
2.2.  Lēmumu tabula    5
3.  Uzdevuma risināšāna riska apstākļos    7
3.1.  Gaidāmās peļņas kritērijs    7
3.2.  Gaidāmo zaudējumu kritērijs    9
3.3.  Visvarbūtīgāka vides stāvokļa kritērijs    11
4.  Uzdevuma risināšana nenoteiktības apstākļos    12
4.1.  Laplasa kritērijs    12
4.2.  Galīga pesimisma kritērijs    13
4.3.  Galīga optimisma kritērijs    14
4.4.  Hurvica kritērijs    15
4.5.  Sevidža kritērijs    16
  Secinājumi    17
Darba fragmentsAizvērt

Lēmumu tabulas mērķis ir nodrošināt problēmas sistemātisku analīzi. Lai to izveidotu, ir jānosaka iespējamā peļņa, katrai alternatīva attiecībā pret vides stāvokļiem un to varbūtībām.
Pieņemsim, ka tiek sākts ražot pildrežģu mājas un ir liela konkurence, tad, lai piesaistītu vairāk klientus tieši šim uzņēmumam, vairāk līdzekļus vajadzēs ieguldīt mārketingā. Koncentrējoties uz reklāmu, iespējams, palielināsies klientu skaits, kas nesīs lielāku peļņu, taču reklāmas var izrādīties arī neveiksmīgas, kas var nepalielināt klientu daudzumu un iztērētie līdzekļi tiks izlietoti veltīgi. Izskatot situāciju, kad konkurence būs maza, tad papildus līdzekļus lielām reklāmām klientu piesaistei nebūs nepieciešams izmantot. Ja pie šīs situācijas klientu skaits būs liels, tad uzņēmumam tas nesis lielu peļņu un tas varēs attīstīties vēl vairāk. Savukārt, ja konkurence būs maza un arī klientu skaits mazs, tad peļņa būs vidēja.
Lai uzsāktu katru no alternatīvām būs nepieciešami izdevumi, papildus iekārtām, cehiem un jauniem darbiniekiem. Nevar aizmirst arī par tādām izmaksām, kā komunālie maksājumi un transports.
Līdzšinējie ienākumi no katra klienta ir ļoti dažādi, jo cenas atšķiras pēc logu un durvju izmēriem un veidiem. Pieņemsim, ka vidēji vienas koka durvis maksā 210 Ls un viens koka logs maksā 250 Ls. Plastmasa durvīm tiek pielietota cita tehnoloģija un šādas durvis var izmaksāt vairāk nekā koka durvis, tāpēc pieņemsim, ka plastmasa ārdurvis vidēji izmaksā 300 un plastmasa logs 170 Ls. Jauno alternatīvu ieviešana uzņēmumam nesīs arī dažādu peļņu. Piemēram, 1 pildrežģu māja izmaksās pat 20 reizes vairāk nekā koka kāpnes vai virtuves iekārta.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties