Lēmumu tabulas mērķis ir nodrošināt problēmas sistemātisku analīzi. Lai to izveidotu, ir jānosaka iespējamā peļņa, katrai alternatīva attiecībā pret vides stāvokļiem un to varbūtībām.
Pieņemsim, ka tiek sākts ražot pildrežģu mājas un ir liela konkurence, tad, lai piesaistītu vairāk klientus tieši šim uzņēmumam, vairāk līdzekļus vajadzēs ieguldīt mārketingā. Koncentrējoties uz reklāmu, iespējams, palielināsies klientu skaits, kas nesīs lielāku peļņu, taču reklāmas var izrādīties arī neveiksmīgas, kas var nepalielināt klientu daudzumu un iztērētie līdzekļi tiks izlietoti veltīgi. Izskatot situāciju, kad konkurence būs maza, tad papildus līdzekļus lielām reklāmām klientu piesaistei nebūs nepieciešams izmantot. Ja pie šīs situācijas klientu skaits būs liels, tad uzņēmumam tas nesis lielu peļņu un tas varēs attīstīties vēl vairāk. Savukārt, ja konkurence būs maza un arī klientu skaits mazs, tad peļņa būs vidēja.
Lai uzsāktu katru no alternatīvām būs nepieciešami izdevumi, papildus iekārtām, cehiem un jauniem darbiniekiem. Nevar aizmirst arī par tādām izmaksām, kā komunālie maksājumi un transports.
Līdzšinējie ienākumi no katra klienta ir ļoti dažādi, jo cenas atšķiras pēc logu un durvju izmēriem un veidiem. Pieņemsim, ka vidēji vienas koka durvis maksā 210 Ls un viens koka logs maksā 250 Ls. Plastmasa durvīm tiek pielietota cita tehnoloģija un šādas durvis var izmaksāt vairāk nekā koka durvis, tāpēc pieņemsim, ka plastmasa ārdurvis vidēji izmaksā 300 un plastmasa logs 170 Ls. Jauno alternatīvu ieviešana uzņēmumam nesīs arī dažādu peļņu. Piemēram, 1 pildrežģu māja izmaksās pat 20 reizes vairāk nekā koka kāpnes vai virtuves iekārta.
…