10. Apstāšanās ceļš
Šajā nodaļā tika aprēķināts apstāšanās ceļa garums atkarībā no ceļa seguma, bremžu darbības efektivitātes, kā arī vadītāja reakcijas laika četros ceļa apstākļos:
o sauss asfalts;
o slidens ledus;
o grants;
o noblīvēts sniegs.
Izmantotās formulas:
a=(Pg+Pf+Pφ)/(masa*1.015)
S=v*dt+(a*dt^2/2)
Secinājumi: automašīnas braukšanas ātrumu un apstāšanās ceļa garumu saista kvadrātiska sakarība – ātrumam pieaugot 2 reizes, apstāšanās ceļa garums palielinās 4 reizes. Jo lielāks braukšanas ātrums, jo spēcīgāk izpaužas apstāšanās ceļa garumu atšķirība uz dažādiem ceļa segumiem.
11. Bremzēšanas spēku sadalījums pa asīm
Tika aprēķināti bremžu spēki, kurus nepieciešams pielikt katrai automobiļa asij, lai tā bremzētos vienmērīgi, tas ir, lai kāda no asīm nesāktu izslīdēt. Apskatīti varianti ar tukšu automobili, 25%, 50%, 75% un maksimāli noslogotu automobili uz asfalta, bruģa, šķembām, smiltīm, noblīvēta sniega un ledus.
…