Secinājumi:
1. Ar vislielāko ranga vērtību – „2”, respondentu vidū tika novērtēta situācija nr. 7 „Es sasveicinājos un aprunājos ar kolēģiem” un tam pretim esošais konstrukts nr.2 „Es jutos pozitīvi noskaņots/a”.
2. Darbiniekiem ir svarīgi, lai darba vietā būtu komunikācija ar kolēģiem. Kā rezultāti rāda, ka pirmdienas rītos vispozitīvākās emocijas darbiniekos spēj aktivizēt aprunāšanās ar kolēģiem jau no paša rīta, kā arī nozīmīgs aspekts – vienkārša sasveicināšanās, uzsmaidīšana viens otram un padalīšanās ar pieredzi par brīvdienu piedzīvojumiem.
3. Svarīgi, ka jūtot atbalstu no kolēģiem, darbinieks neizjūt stresu, satraukumu un bezcerības sajūtu, kas tieši piemeklē darbinieku tādās situācijās, kad neveicas ar pasūtījumiem un klientu sūdzībām.
4. Interesanti, ka darbinieki paši neuzskata, ka sarunas ar kolēģiem traucē koncentrēties darbam, pretēji vadības novērotajam un teiktajam.
5. Arī vienkāršs „rituāls”, kā tējas/ kafijas uztaisīšana, ļauj pozitīvāk uzsākt darbiniekam pirmdienas rītu un mazināt stresu.
6. Viena no situācijām, kas ietekmē darbinieku emocionālo stāvokli: izjūt satraukumu un stresu (konstr. Nr. 4) ir situācija nr. 2 „Es darbu iesāku steigā, jo to nokavēju”.
7. Šajā darba sfērā iezīmējas aktuāla problēma, īpaši pirmdienu rītos, par to, ka darbiniekus nogurdina darba rutīna un klientu sūdzības (konstr. nr: 6), radot situāciju, kad darbinieks domā par to, lai ātrāk beigtos darba diena (sit. nr: 4), ātrāk beigtos šī rutīna.
8. Kopumā, apskatot, katra konstrukta vidējos rezultātus, var secināt, ka nogurums, kas rodas darba rutīnas un klientu sūdzību rezultātā ir aktuālākā problēma mūsu birojā.
…