Problēmas pieteikums
Bez labiem dažādu profesiju speciālistiem ir neiespējama sakārtota ražošanas attīstība, kas šobrīd valstī ir primāra, lai izkļūtu no recesijas (nu jau depresijas). Valsts atveseļošana nav iespējama bez kvalitatīva darbaspēka. Lai to veiktu, liela nozīme ir mācību procesam specialitātes apguvē. Tā veidojas katra cilvēka pieredze. Pieredzes vajadzības apzināšanās rodas tad, kad nepietiek iepriekšējās pieredzes, lai risinātu situāciju. Mācības izglītības iestādēs ir atkarīgas no izglītojamo un skolotāju savstarpējās sadarbības, labvēlīgas vides mācību apguvei. Mācīšanās procesā piedalās pats audzēknis. Viņš pats izvēlas, pats konstruē zināšanas un pieredzi, ar skolotāju adoptējas mācību procesā. Skolotājs nav pasīvs vērotājs, bet gan mācību procesa vadītājs. Tomēr jāatzīst, ka šajā vecumā no (15-19 gadiem), jaunieši īsti neapzinās ko vēlas, nav īsti pārliecināti par savas nākotnes mērķiem. Tie ir pirmie gadi, kad ārpus mācību procesa, brīvais laiks ir jāplāno jauniešiem pašiem, ko daudzi neprot darīt patstāvīgi. Priekšroka tiek dota citām nodarbēm, nevis gatavošanos mācību stundām, apmeklēt konsultācijas, piedalīties dažādos konkursos (paplašinot savas zināšanas), kas traucē sekmīgi apgūt profesiju un iegūt labu vidējo izglītību. Rezultātā darba tirgū nonāk nekvalitatīvi speciālisti, nenoliedzami tas ir saistīts ar mūsu ekonomikas attīstības perspektīvām. Problēma, kuru jāizpēta – Kas traucē audzēkņus sekmīgi mācīties, lai labi apgūtu specialitāti?
Praktiskais ieguvums Ja pētījuma rezultātā apstiprināsies hipotēze, varēs pievērst uzmanību konkrēto problēmu risinājumiem un panākt audzēkņu sekmību.
Pētījuma mērķis
Noskaidrot jauniešu nesekmības iemeslus XXXX 2.X kursā.
Pētījuma uzdevums
Izpētīt kas traucē audzēkņus sekmīgi mācīties, lai labi apgūtu specialitāti.
…