Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:888203
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.04.2010.
Valoda: Angļu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  INTRODUCTION    3
2.  INTELLIGENT MOBILE LEARNING PROJECT    4
2.1.  Short modules    4
2.2.  Context-based content    4
2.3.  Diagnostic Assessment    4
2.4.  Formative Assessment    5
2.5.  Summative Assessment    5
3.  CONCLUSION    9
4.  ACKNOWLEDGEMENT    10
5.  REFERENCES    11
Darba fragmentsAizvērt

2.3 Diagnostic Assessment
Although some authors delineate diagnostic assessment as a component of
formative assessment, most of them consider it a distinct form of measurement [Kellough & Kellough 1999], [McMillan 2000]. In practice, the purpose of diagnostic assessment is to ascertain, prior to
instruction, each student’s strengths, weaknesses, knowledge, and skills. Establishing these permits the
instructor to remediate students and adjust the curriculum to meet each student’s unique needs. It
provides an indicator of a learner’s aptitude for a program of study and identifies possible learning
problems.

2.4 Formative Assessment
It is designed to provide users with feedback on progress and informs
development but does not contribute to a student’s final grades. According to the National Centre for
Fair and Open Testing (NCFOT) [NCFOT 1999] formative assessment "occurs when teachers feed
information back to the students in ways that enable the student to learn better, or when students can
engage in a similar, self-reflective process". Formative tests are not graded and are used as an ongoing
diagnostic tool; hence, the instructor employs the results of formative assessment solely to modify and
adjust his or her teaching practices to reflect the needs and progress of his or her students. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties