Mūsdienu elektrodzinējiem ir pietiekami augsti drošuma rādītāji. Tomēr ir situācijas, kas var rasties elektropiedziņas ekspluatācijas gaitā, kad reālās slodzes var atšķirties no aprēķinātajām, var rasties dažādi avārijas režīmi.
Lai novērstu elektrodzinēju bojājumus avārijas režīmos, izmanto atbilstošas aizsardzības ierīces, kas nodrošina elektrodzinēja automātisku atslēgšanu no barošanas avota, ja elektrodzinēja vai barošnas ķēdes kontrolējamis parametrs pārsniedz uzdoto robežvērtību. Prakse visbiežāk notiek elektrodzinēja izolācijas bojājumi tinumiem pārkarstot, ko var izsaukt šādi avārijas režīmi:
pārslodze vai darbināmā mehānisma iesprūšana;
asinhronādzinēja darbība divfāžu režīmā (vienas fāzes pazušana);
darbība pie nesimetriska sprieguma;
ilgstoša dzinēja palaide;
darbība pie pazemināta sprieguma;
bieža dzinēja ieslēgšana;
pasliktināta dzesēšana.
Šajos režīmos (izņemot pēdējo) elektrodzinēja tinumos pieaug strāva, kas izsauc strāvu vadošo daļu un tām pieguļošās izolācijas pārkaršanu.
…