-
Automobiļa tehnisko datu aprēķins
hibrīds Honda Civic
Cilindru skaits:
Darba tilpums (m3):
Jauda(kW/Zs/apgr.min):
Griezes moments(Nm/apgr.min):
Pārnesumkārba:
Atpakaļgaita:
Galvenais pārnesums:
Garums(m):
Platums(m):
Augstums(m):
Riteņu bāze(m):
Attālums tarp riteņiem priekšā(m):
Apgriešanās rādiuss no virsbūves stūra(m):
Maksimālais ātrums(km/h):
Paātrinajums no 0-100km/h (s):
Max pieļaujamā pilnā masa (kg):
Pašmasa
Diski:
Riepas:
Augstums:
Platums:
Transmisijas lietderības koef.
…
Kursa darbs 1. Motora ārējā ātruma raksturlīkne: 1. grafiks: jauda un griezes moments; 2. grafiks: īpatnējais degvielas patēriņš un stundas degvielas patēriņš kā funkcija no motora griešanās ātruma (kloķvārpstas apgriezieniem). a. vislabāk izmantot izgatavotāja parādītās vai eksperimentāli iegūtas līknes, taču pilnīgi pieņemamas ir aprēķinātas vai aprēķinātas un manuāli koriģētas līknes; b. grafikiem jābūt savstarpēji precīzi saskaņotiem: par pamatu ņem vienu grafiku (visbiežāk griezes momentu), nākošos aprēķina; c. izmanto 10 griešanās ātruma vērtības, ieskaitot min, Mmax, Ne nom, vienu vērtību virs Ne nom (ja nav apgriezienu ierobežotājs) u.c. 3. Motora slodzes raksturlīkne: īpatnējais degvielas patēriņš un stundas degvielas patēriņš, kā funkcija no motora jaudas pie visām apgriezienu vērtībām. d. izmantot sekojošas motora noslodzes: 5%, 10%; 20%; 40%; 50%; 60%; 80%, 100%. e. ja nav precīzu ražotāju datu, aprēķinam izmantot empīriskās formulas vai grafikus par ge atkarību no apgriezieniem un noslodzes (divi koeficienti); f. ievērot, ka šīs empīriskās formulas par motora noslodzi uzskata jaudas vai momenta attiecību pret maksimāli iespējamo lielumu pie katriem apgriezieniem (nevis pret maksimālo jaudu vai momentu) un to, ka dažās grāmatās empīriskajā formulā uzrakstītā gemin vietā domāts īpatnējais degvielas patēriņš pie nominālās jaudas.. 4. Motora degvielas patēriņa karte. Jaudas un griešanās ātruma grafikā iezīmēta trešā dimensija ar līniju palīdzību, kas savieno punktus ar vienādu īpatnējo degvielas patēriņu. g. pie degvielas patēriņa līnijām jābūt atzīmētām vērtībām; h. jābūt atzīmētam punktam ar minimālo degvielas patēriņu; i. jāattēlo līnijas visā slodzes raksturlīknes vērtību ge diapazonā; j. sīkāks dalījums pie minimālā degvielas patēriņa, retāks: pie max; k. iezīmēt kartē līkni, kura atbilst motora darbībai braucot ar augstāko pārnesumu pa horizontālu asfaltu. 5. Automobiļa teorētiskie ātrumi: tikai ar mehānisko pārnesumu kārbu; ātruma atkarība no motora apgriezieniem. Automobiļiem ar automātisko pārnesumu kārbu vai bezpakāpju regulatoru: citus tālākam aprēķinam nepieciešamos grafikus. 6. Vilces bilance: atkarībā no automobiļa ātruma tiek parādīti sekojoši spēki: maksimālā vilces spēka līknes pie visiem pārnesumiem, rites pretestības spēks, gaisa pretestības plus ceļa pretestības spēks, saķeres spēki un līnijas, kas parāda spēku pie konstantas jaudas. l. ceļa pretestība tiek rēķināta 2 ceļa apstākļiem: horizontāls asfalts labā stāvoklī, smagāki ceļa apstākļi: maksimālais kāpums uz asfalta ar trešo pārnesumu un citos ceļa apstākļos, kur būtiski atšķiras ceļa pretestība (aprēķināt un aprakstīt šos apstākļus – var mainīt ceļa segumu un slīpumu); m. saķeres spēks 3 ceļa apstākļos: sauss asfalts, slidens ledus un citos atšķirīgos apstākļos (aprakstīt šos apstākļus) ; n. 3...5 līknes, kas parāda konstantu jaudu: ieskaitot motora maksimālo jaudu. Konstruējot aprēķināt atbilstošo spēku, neievērtējot zudumus transmisijā, aprēķināt pie ātruma intervāliem pa 5 km/h vai 2 m/s; o. atrast un grafikā apzīmēt aprēķināto maksimālo ātrumu visos a punktā minētos ceļa apstākļos; p. papildus uzzīmēt palīglīnijas, kas parāda pretestības spēku summu uz asfaltēta ceļa slīpuma ar intervālu 10...20 %; q. vilces bilanci izdrukāt pagrieztu, izvietojot to pa visu A4 lapu. 7. Jaudu bilance: atkarībā no automobiļa ātruma tiek parādīti sekojošas jaudas: motora efektīvā jauda pie maksimālās degvielas padeves un atbilstoša jauda uz riteņiem pie visiem pārnesumiem, gaisa pretestības jauda, gaisa pretestības plus ceļa pretestības jauda.. r. līknes tiek zīmētas visiem tiem pašiem ceļa apstākļiem kā vilces bilancē; s. atrast un grafikā apzīmēt aprēķināto maksimālo ātrumu visos ceļa apstākļos. 8. Potenciālo ātrumu raksturlīkne: automobiļa ātrums ar visiem pārnesumiem atkarībā no ceļa pretestības koeficienta. t. parādīt arī saķeres ierobežojumus visos ceļa apstākļos, parādīt maksimālo ātrumu. 9. Automobiļa paātrinājumi uz horizontāla asfalta visos pārnesumos: u. parādīt arī ierobežojumu pēc saķeres visos ceļa apstākļos ievērojot reakciju izmaiņu; v. tikai pozitīvās vērtības. 10. Trīs sekojošie grafiki par automobiļa ieskriešanos ar maksimālo intensitāti uz asfalta; - ievērot faktorus, kas ietekmē automobiļa ieskriešanās uzsākšanu – paātrinājumu ierobežo saķere un sajūga izslīdes laikā arī motora griešanās ātrums un sajūga pārvadāmais moments; - ievērot ātruma kritumu pārslēdzot pārnesumus (pieņemot, ka sajūgu momentā izslēdz un tas atkal momentā savienojas, pēc vēlēšanās var ievērot sajūga izslīdi; šis gadījums nav grāmatā aprakstīts, bet ir izdomājams); - katra pārnesuma sākumā un beigās izmantot precīzas aprēķinātās kloķvārpstas griešanās ātruma vērtības (nevis tās, kurām ir iepriekš zināmi dati). w. Ieskriešanās ātruma atkarība no ceļa; x. Ieskriešanās ātruma atkarība no laika; y. Ieskriešanās laika atkarība no ceļa; 11. Apstāšanās ceļa atkarība no bremzēšanas sākuma ātruma 2 ceļa apstākļos; apskatīt sausu asfaltu, slidenu ledu un aprakstīt pārējos ceļa apstākļus. 12. Bremžu spēku optimālais sadalījums pa automobiļa asīm, līknes savieno vienādi slogotu automobili un vienādus ceļa apstākļus, veidojot liekta režģa izskatu: z. tukšs auto, pilns , 30%; un 70 % slogots; aa. ledus, asfalts un vismaz 2 vērtības pa vidu; bb. ievērot smaguma centra garenkoordinātes un augstuma izmaiņas atkarībā no automobiļa noslodzes, parādīt smaguma centra pārvietošanās aprēķinu; cc. ja ir vairāk kā divas asis, grafikus zīmē pa asu pāriem. 13. Automobiļa bremzēšanas spēks no motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem (Var izmantot formulu: M=(aω+b)V, kur bV-darba tilpums, benzīna motoriem a=0,035...0,045; b=2...4, dīzeļiem a=0,06....0,08, b=2,5....4,5); dd. secinājumos salīdzināt ar vilces spēkiem un darba bremžu spēkiem. 14. Motora īpatnējais degvielas patēriņš atkarībā no automobiļa ātruma uz horizontāla asfalta un vilces bilancē aprēķinātajos apstākļos, kur ir vislielākā ceļa pretestība; ee. ar visiem iespējamiem pārnesumiem; ff. attēlot precīzi līdz aprēķinātajam maksimālajam ātrumam (nevis līdz apgriezienu vērtībai, kura dota tabulā). 15. Automobiļa degvielas patēriņš l/100 km gg. ar iespējamiem pārnesumiem ceļa apstākļos kā iepriekšējā punktā; hh. attēlot precīzi līdz aprēķinātajam maksimālajam ātrumam. ii. grafikā iezīmēt konstanta motora lietderības koeficienta palīglīnijas pie 4 vērtībām, ieskaitot motora maksimālo, kā arī minimālo un maksimālo pie kurām attēlots degvielas patēriņš, parādīt šo lietderības koeficientu vērtības. jj. aizliegts rēķināt no motora jaudas – jārēķina no spēkiem.
- Automašīnas nomaksas pirkuma līgums
- Automobiļa tehnisko datu aprēķins
- Patapinājuma līgums automašīnai
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Automašīnas nomaksas pirkuma līgums
Paraugs augstskolai2
Novērtēts! -
Automašīnas patapinājuma līgums
Paraugs augstskolai3
-
Mašīnu elementu aprēķini
Paraugs augstskolai23
-
Mašīnu elementi
Paraugs augstskolai20
-
Vispārējā metroloģija
Paraugs augstskolai10