-
Autobusu darbu organizācija maršrutā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Aprēķinu – tehnoloģiskā nodaļa | 4 |
1.1. | Maršruta garuma aprēķins | 4 |
1.2. | Kustības, satiksmes, reisa, aprites (turp un atpakaļ) reisa laika aprēķins | 6 |
1.3. | Autobusa kustības ātrumu aprēķins | 8 |
1.4. | Pasažieru plūsmu aprēķins | 9 |
1.5. | Pasažieru plūsmas sadalījuma epīru uzbūve | 12 |
1.6. | Pārvadāšanas apjoma noteikšana | 14 |
1.7. | Autobusu kustības saraksta noteikšana maršrutā | 15 |
1.8. | Autobusu kustības saraksta un šoferu darba dienas grafika sastādīšana | 16 |
1.9. | Autobusu darba pēc saraksta rādītāju aprēķins | 22 |
1.10. | Brauciena maksas tabulas sastādīšana | 23 |
1.11. | Ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem vienas darba dienas laikā | 25 |
1.12. | Ekspluatācijas ražošanas programmas aprēķins | 25 |
2. | Organizatoriskā sadaļa | 27 |
2.1. | Darba organizācijas autobusu apkalpes vispārējie jautājumi | 27 |
2.2. | Galvenās darba organizācijas formas autobusu apkalpei | 27 |
3. | Nepieciešamo vadītāju skaita aprēķins | 28 |
4. | Pasažieru autobusa pārvadājumu licencēšana | 30 |
4.1. | Maršruta atklāšanai nepieciešamā dokumentācija | 30 |
Secinājumi | 31 | |
Pielikumi | 32 |
Secinājumi
Pagarinot un papildinot ar pieturām maršrutu “Rīgas SAO - Ogre”, apskatīju autobusu darba organizācijas iespējamību maršrutā “Rīgas SAO - Ķegums”. Ar pieturām papildināju pirmo posmu starp Rīgas SAO un tirdzniecības centru Dole, jo starp šiem posmiem atrodas iedzīvotāji, kas brauc Ķeguma virzienā. Pagarināju maršrutu līdz Ķegumam, jo aiz Ogres atrodas ražotnes, veikali u.c. iestādes uz kurām dodas darbinieki bez personīgajiem transportiem-automašīnām.
Lai organizētu kustību un nodrošinātu pārvadājumus šajā maršrutā, kas ir 48,6 km garš, ir nepieciešami pieci Ikarus E91 autobusi, kur katram no tiem ir 21 sēdvieta un 19 stāvvietas pasažieru pārvadāšanas ērtībām.
Dienas laikā autobusi veiks 50 reisus darbadienās un 32 reisus brīvdienās. Pirmais reiss darba dienu pa darbadienām uzsāk pl.545 Abrenes ielā, pa brīvdienām pl.605 Abrenes ielā, savukārt, pēdējais reiss no Ķeguma atiet 2139 gan darbadienās, gan brīvdienās. Visa maršruta veikšanai (turp un atpakaļ) autobusam ceļā jāpavada 76 minūtes, jeb viena stunda un 16 minūtes.
Aprēķinātā biļetes cena visa maršruta garumā (no Rīgas SAO līdz Ķegumam) sastāda EUR 7,29 lielu naudas summu. Spriežot pēc šiem aprēķina rezultātiem, maršruts nesīs zaudējumus, jo, salīdzinot cenas ar eksistējošiem maršrutiem, cenas krasi atšķiras. Piemēram, no Rīgas SAO ar starppilsētu autobusiem “Rīga - Madona”, “Rīga - Daugavpils” vai “Rīga - Madliena”, braucot līdz Ķegumam, biļete maksā EUR 2,35. Tā kā aprēķinātā maršruta un eksistējošo maršrutu cenu starpība ir EUR 4,94, iedzīvotāji, protams, izvēlētos izdevīgāko un lētāko variantu, jo katrā brauciena reizē būtu iespējams ieekonomēt nepilnus piecus euro.
…
Patstāvīgais darbs tika rakstīts RTU mācību programmas "Transporta sistēmu inženierija" ietvaros, 3.kursa priekšmetā "Pasažieru pārvadājumu organizācija un vadība" pie pasniedzēja Viktora Feofanova. Darbs pildīts balstoties uz pasniedzēja sniegtajiem metodiskajiem norādījumiem.
- Audita atskaite
- Autobusu darbu organizācija maršrutā
- Iesnieguma rakstīšanas detalizēta instrukcija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Iesnieguma rakstīšanas detalizēta instrukcija
Paraugs augstskolai3
-
Audita atskaite
Paraugs augstskolai8
-
Uzņēmuma "X" ārējās vides analīze
Paraugs augstskolai2
-
Transporta tehnoloģiju operāciju vadība. Mājas darbs
Paraugs augstskolai19
-
Maršruta lapa
Paraugs augstskolai1