Paraugs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
A/s "Valmieras piens" esošo produktu attīstība-
A/s "Valmieras piens" esošo produktu attīstība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | Mārketinga un produkta raksturojums | 7 |
1.1. | Produkta uzbūve | 10 |
1.2. | Uzņēmuma esošo produktu analīzes metodes | 12 |
2. | Uzņēmuma AS Valmieras piens vispārējs raksturojums | 14 |
2.1. | Uzņēmuma kvalitātes politika | 15 |
2.2. | Uzņēmuma konkurenti | 16 |
3. | Tirgus un patērētāju segmentācijas noteikšana AS Valmieras piens esošajiem produktiem | 18 |
3.1. | Uzņēmuma produkta sortiments | 19 |
3.2. | AS Valmieras piens esošā produkta analīze | 19 |
3.3. | Biezpiena produkta analīze trīs līmeņos | 21 |
3.4. | Biezpiena produkta analīze pēc Bostonas matricas metodes | 23 |
3.5. | Produkta virzība tirgū un tā analīze pēc realizācijas apjoma | 26 |
3.6. | Produkta pašizmaksa | 30 |
4. | Produkta attīstības iespējas | 32 |
4.1. | Jauno produktu attīstība | 33 |
Secinājumi un priekšlikumi | 35 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 36 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
• Izvērtējot Valmieras piens esošo produktu analīzi, autore atzīst, ka Valmieras pienam ir laba reputācija tirgū, liels preču sortiments, pieredzes bagāti darbinieki. Valmieras piens ir līdera pozīcija biezpiena grupas pozīcijā, jāatzīmē, ka ir vērojama biezpiena grupas izaugsmes tendences.
• Uzņēmumā ir izstrādāta uzņēmuma misija, vīzija un mērķi un stratēģiskie mērķi – uzņēmuma taktiskie mērķi un uzņēmuma operatīvie mērķi. Tā dod iespējas palielināt tirgus daļu pretējā gadījumā ieguvēji būs konkurenti. Jāatzīst, ka stratēģiskos mērķus uzņēmums nosaka tikai vienam gadam. Pēc autores domām strādēģiskos mērķus vajadzētu izstrādāt ilgākam laika periodam, lai uzņēmuma darbiniekiem būtu labāka izpratne.
• Uzņēmuma ražoto produktu veidi ir 113, bet konkurences apstākļi un patērētāju vēlmes rada nepieciešamību pēc jauniem produktiem, ko arī uzņēmums izstrādā( jaunie biezpiena deserti).
• Uzņēmumā katru gadu tiek izskatīta tirgus situācija katrai produktu grupai.
• Uzņēmums ir līderis biezpiena produktu tirgū.
• Uzņēmums ir izsrādājis produktu markas attīstības stratēģiju: - īpaša marka, katrai produktu kategorijai;
- sarkana – vājpiena produkcijai – 0,5 %;
- zaļa – pilnpiena produkcijai –2 %;
- zila – produkcijai ar paaugstinātu tauku saturu – 9 %.
Priekšlikumi:
• Pilnveidot tehnoloģiju izstrādi, lai kāpinātu ražošanas tempus un samazinātu produkta pašizmaksu. Jāsamazina izejvielu iegādes izmaksas, jāmeklē iespējas iegādāties lētākas izejvielas un izejmateriālus no plašā piedāvājuma klāsta ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās robežām.
• Piesaistot ES fondu līdzekļus, jāsakārto uzņēmuma infrasruktūra.
• Jāturpina regulāri tirgus pētījumi, lai noskaidrotu savu vietu tirgū. Regulāri izpētīt situāciju par patērētāju vēlmēm un produktu iegādes ieradumiem.
• Aktīvi jāseko līdz konkurentu aktivitātēm, lai nezaudētu esošos un jaunos klientus. Nedrīkst aizmirst, ka bez reālajiem konkurentiem ir arī potencionālie konkurenti un tā kā tirgus, kurā darbojās uzņēmums, vēl joprojām attīstās, tad potencionālie konkurenti ļoti ātri var pārtapt par reālajiem un būt par reāliem draudiem uzņēmumā.
• Pārdošanas pārstrāvjiem darbā ar kientiem jāiegādājas plaukstdatori, tie paātrinātu pasūtījuma saņemšanu, atvieglotu noliktavas darbinieku darbu, samazinātu kļūdu skaitu izveidojot pavadzīmes.
• Jāiegādājās otrs fasēšanas automāts, lai palielinātu ražošanu.
• Jādomā kā varētu organizēt pasūtījumus, lai pasūtījumu varētu nodot līdz dienas beigām un no rīta piegādāt, tagad pasūtījums jānodod līdz plkst. 10.
• Pozicionēt „Valmieras piens” ražoto produkciju kā augstas kvalitātes, svaigu, drošu un veselīgam dzīvesveidam atbilstošu.
…
Gada projekta izvirzītā mērķa sasniegšanai izvirzīti šādi uzdevumi - izanalizēt ekonomisko literatūru par produktu, produktu sortimentu un analīzes metodēm; - izpētīt piena produktu tirgu Latvijā; - izpētīt Valmieras piens a/s vispārējo raksturojumu; - analizēt tirgus un patērētāju segmentācijas noteikšanu esošiem produktiem; - analizēt biezpiena produkta vietu tirgū pēc Bostonas matricas; - analizēt biezpiena preču grupas realizācijas apjomu no 2005.gada līdz 2007.gadam; - analizēt biezpiena 5% 0,2 % pašizmaksu; - izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma Valmieras piens a/s esošo produktu attīstības uzlabošanai.
- A/s "Valmieras piens" esošo produktu attīstība
- Sabiedriskās organizācijas dibināšanas dokumenti
- Zemesgabala nomas līgums
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sabiedriskās organizācijas dibināšanas dokumenti
Paraugs augstskolai7
-
Zemesgabala nomas līgums
Paraugs augstskolai2
-
Uzņēmuma reģistrācijas dokumentu pakete
Paraugs augstskolai18
-
Amata apraksts apsardzes darbiniekam
Paraugs augstskolai2
-
Amata apraksts valdes priekšsēdētājam
Paraugs augstskolai2