Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

AR BALTO TRIEPIENU UZ MELNĀ AUDEKLA...

 Jums ir iespēja ieteikt šo eseju izlasīt un novērtēt saviem draugiem
24.01.2010.
...jeb kāds es būtu ministru prezidents.

Mākslinieks ar uzlocītām piedurknēm, krāsu planšeti vienā rokā, vecu, ilgi kalpojušu, bet uzticamu otu otrā rokā. Uz galda man būtu viens otu trauks ar labām, bet ne dārgākajām otām, un krāsu bundžiņas. Mana mākslinieka glezna sāktos ar drošiem, bet pārdomātiem otas vilcieniem, kas raupjo audekla gabalu iekrāsotu ar katru dienu ar vien košākās krāsās.

Mākslinieks ir ministru prezidents. Uz pleciem gulstas liela atbildība. Glezna ir kā valsts, un katrai darbībai ir jābūt pamatotai, ar mērķi gleznu pilnveidot. Liela paškritika ir sabiedrotais. Tikai tad, ja glezna ir šedevrs-mākslinieks ar to ir apmierināts. Daudzveidīgs krāsu salikums, nevainojamas gaismēnas- uz to ir jātiecas. Kādreiz gadās kļūdīties- nelabvēlīgi apstākļi, nepareizās krāsas, pārāk netīrs ūdens traukā... varbūt otas nepareizās.

Otas ir ministri. Tās vienmēr krājās, un atrodas uz galda pat tad, ja no tām nav nekādas jēgas. Viena ota iegādāta dēļ skaistā otas kāta, bet krāsot ar to kā ar zaru slotu. Kādai citai otai sariem izmantotas vāveres astes spalvas. Grezna ota, bet gleznojot sari birst pa vienam ārā, bojājot krāsas klājumu, bojājot gleznu kopumā. Šādas otas pat īsti ugunskuram neder- nekam! Tāpēc tās jāiesprauž puķupodā, lai veidotos mākslinieciska dekorācija. Varbūt noderēs iedvesmai...

Krāsas ir tauta. Pamatkrāsas ir sešas, bet, jaucot tās savā starpā, veidojās daudz dažādas krāsu nianses. Hromatiskās kā pozitīvi domājošie cilvēki, ahromatiskās-negatīvi. Savai gleznai izmantotu pozitīvās, krāsainās. Dabā nav sastopama pilnīgi melna krāsas un nav arī pilnīgi baltas krāsas. Negatīvisms rodas tikai nepareizas gleznas izveides rezultātā, tāpēc tāds darbs tautai nepatīk. Tāpēc glezna ir kļuvusi melna- ir krīze. Ar savu gleznu paustu pozitīvo un gaišo, izmantojot no visām krāsām pa drusciņai, ievērojot kompozīcijas principus, likumsakarības, izmantojot labākās idejas ar tām vispiemērotākajiem darbarīkiem.

Planšete ir kā deju grīda, kur satiekas gan otas, gan krāsas, un mākslinieks ir tas, kurš uzmanīgi skatās, lai nepalaistu garām kādu izveidojušos noderīgu toni savai gleznai. Tik pat uzmanīgi viņš seko, lai otu traukā būtu tikai tās otas, kas ir noderīgas gleznai. Otu trauks ir padomnieki, kuri palīdz lēmuma pieņemšanā, bet pēdējais vārds tāpat ir māksliniekam. Ja nevajadzīgās otas pašas salien vairākos traukos un nostājās rindā uz mākslinieka galda, veidojot pakaļdarinājumu neskaitāmajām partijām, tad šie traukti tiks kārtīgi ieslēgti aiz stikla durvīm. Ja jau nederīgās otas nespēj kārtīgi dzīvot puķupodos, tad lai tās uz skaistas gleznas tapšanu skatās caur stiklu, neatstājot savu darbību melnās pēdas uz audekla.

Ūdens traukā – tie ir likumi, lēmumi, grozījumi.. politika. Tas ir tas, kas tautai nepatīk. Kad glezna iesākta, ūdens ir dzidrs un tīrs. Vēlāk tas iekrāsojās dažādās nokrāsās, jo nepareizās otas tajā mērcējās ar nepareizajām krāsām. Otas traukā ir pieradušas, ja to ir daudz, bet derīgas ir tikai dažas. Izskalotās krāsas ūdens traukā redz tikai netīru un duļķainu ūdeni... Tad tiek gaidīts, kad mākslinieks nomainīs ūdeni, vai arī, ka nomainīts tiks pats mākslinieks.

Es kā mākslinieks pats sev izvēlētos piemērotas otas, kas darba kvalitāti tikai uzlabotu, nevis sabojātu. Izmantotu gaišas un siltas krāsas, veidojot ļoti daudzveidīgu krāsu salikumu, lai visiem, gleznā lūkojoties, seju rotātu liels smaids. Pirms katras jaunas detaļas gleznošanas, es lietotu planšeti, lai atrastu piemērotākos toņus un tikai tad pieskartos audeklam, kad tonis būtu nevainojams. Es gleznotu tā, lai ūdens traukā būt tīrs, jeb arī mainītu to līdz brīdim, kad nevienai krāsai vairs nebūtu vēlmes to iekrāsot melnu. Tikai kopā, viens ar otru sadarbojoties, mēs varam uzgleznot skaistu un krāšņu gleznu. Tikai kopā mēs varam radīt šedevru!

Publikas vērtējums:

Lai pievienotu savu vērtējumu:

  • Reģistrētie Atlants.lv lietotāji (autori) var vērtēt esejas bez maksas, tiem nepieciešams autorizēties savā profilā;
  • Nereģistrētiem apmeklētājiem nepieciešams sūtīt SMS ar tekstu AT W1845 un vērtējumu no „1” (zemākais vērtējums) līdz „5” (augstākais vērtējums) uz numuru 1800, piemēram, AT W1845 4. Pakalpojums pieejams LMT, Tele2 un Bite klientiem. Maksa par īsziņu: EUR0,50.

Atpakaļ

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties