Situācijas analīze
Žurnāla Cosmopolitan mājaslapā ir teikts, ka: „Pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados pasaulē sieviešu žurnālu netrūka, taču tie visi kā viens publicēja rakstiņus ar padomiem, kā rīkoties, ja zeķei noiris valdziņš, un ar kādiem viltīgiem paņēmieniem iztīrīt traipus no vīra izejamā krekla. Cosmo apgrieza šo vecmodīgo pasauli kājām gaisā, ievedot lasītājas jaunu sieviešu dzīves krāsainajos noslēpumos, sākot no skaistumkopšanas un izdevumu plānošanas, beidzot ar informāciju par aktualitātēm kultūras jomā.” Tas nozīmē, ka šis bija pirmais šāda rakstura preses izdevums pasaulē, tomēr, kā jau minēts, tad ir pagājis apmēram pusgadsimts (!) un šādi izdevumi vairs nav retums, ne visas pasaules, ne Latvijas tirgū. Tāpēc nepieciešams skaidri izpētīt tieši šī žurnāla mērķauditoriju un tirgus situāciju Latvijā, lai tas turpmāk šeit ne tikai saglabātu savas pozīcijas, bet arī vairotu gan lasītāju, gan abonentu skaitu.
Žurnāla Cosmopolitan tirāža mēnesī sastāda 31 000 eksemplāru un, kā apgalvo šī preses izdevuma redakcija, tad lasītāju skaits pēdējo sešu mēnešu laikā ir bijis 131000. Visai iespaidīgi skaitļi, tomēr, ja salīdzina ar citiem sieviešu žurnāliem, tad var spriest, ka tas varētu arī nebūtu pietiekami, turklāt netiek minēts abonentu skaits. Piemēri:
1. žurnāls Santa: tirāža – 36000, abonentu skaits – 11421 (novembris 2006), kopējais lasītāju skaits – 279000 (TNS, BMF, vasara 2005);
2. žurnāls Ieva: tirāža – 73000, abonentu skaits – 26112 (novembris 2006), kopējais lasītāju skaits – 521000 (TNS, BMF, vasara 2005);
3. šobrīd nav pieejami dati par citiem sieviešu žurnāliem Latvijā, piemēram, Una un Marta, tāpēc nevar droši noteikt to ieņemto tirgus daļu, tomēr ir skaidrs, ka arī šie žurnāli ir tiešie Cosmopolitan konkurenti.
…