PIRMDIENA
Mērķis: iepazīstināt ar dārzā augošajiem ziediem.
Uzdevumi:
1. Veidot izpratni par dārzā augošo ziedu ārējo izskatu;
2. Iepazīstināt ar populārākajiem ziedu nosaukumiem;
3. Attīstīt griešanas un līmēšanas spējas;
4. Vingrināt bērnu monoloģisko runu, atstāstot pasaku;
5. Vingrināt pirkstu muskulatūru.
Skolotāja darbība:
• pārrunā, kuriem no bērniem ģimenē ir dārzi. Kas tajos aug? Kādi ziedi tajos aug? Kādus ziedu nosaukumus bērni zina?
• ziedu attēlu demonstrēšana (visbiežāk sastopamo dārza ziedu attēli);
• pasakas lasīšana par ziediem, pēc tās mudinot bērnus atstāstīt pasakā notikušo
Bērnu darbība:
• pārrunas ar audzinātāju par ziediem dārzā;
• dažādu ziedu attēlu aplūkošana;
• daiļliteratūras klausīšanās par dārzā augošajiem ziediem;
• daiļliteratūras atstāstīšana;
• ziedu buķetes aplicēšana.
Pasaka
„Jasmīns”
Kādreiz vecos senos laikos visi ziedi bijuši balti. Tad kādu dienu dārzā ieradies mākslinieks ar lielu krāsu kasti un veselu klēpi otiņu.
- Sanāciet ap mani un izvēlieties, kādā krāsā gribat iegūt ziedus, - viņš uzsaucis puķēm, krūmiem un kokiem, un tie arī mudīgi sastājušies rindā, lai ātrāk dabūtu sev spilgtākas krāsas.
Tā nu bija gadījies, ka vistuvāk māksliniekam stāvēja Jasmīns. Viņš arī pateica, ka vēloties ziedus zeltaindzeltenus, viņa iemīļotās Saules matu krāsā.
- Kā tu iedrošinies līst priekšā karalienei Rozei? - mākslinieks atgrūda Jasmīnu.
- Es nelīdu. Es te stāvēju jau ilgus gadus, - Jasmīns aizvainoti atbildēja.
- Bet tev gan vajadzēja saprast, kam pienākas gods būt visur pirmajam, - mākslinieks viņu pamācīja, - Par sodu tev jāpaliek pēdējam, un arī tad tu vēl mani krietni palūgsies.
- Jūs maldāties, kungs, es neviena nelūgšos!
…