Katrs uzņēmums darbojas konkrētā vidē, tā nekad nav stabila, tā mainās nepārtraukti, tāpēc uzņēmumam šai videi jāmāk pielāgoties un reaģēt uz izmaiņām.
Ārējā jeb makrovide – satur visus ārējos spēkus un organizācijas, ar kurām uzņēmums sadarbojas ikdienā, to nevar kontrolēt uzņēmums.
Iekšējā jeb mikrovide – šajā vidē tieši izpaužas uzņēmēja ietekme.
Ārējās vides sastāvdaļas:
1.Sociālā vide (*iedzīvotāju skaita pieaugums ir izdevīgs uzņēmējdarbībai – paplašināsies darba tirgus, *iedzīvotāji nosaka piedāvājamo preču veidus un pakalpojumus)
2.Tiesiskā vide (*uzņēmējdarbības subjekti darbojas noteiktos juridiskos ietvaros – likumdošanas normās, *katram uzņēmējam jāzina savas tiesības un pienākumi, lai pildītu juridiskas partnerattiecības, *dibināšanas un reģistrēšanas noteikumi)
3.Politiskā vide (*valsts nodrošina iedzīvotāju sociālo aizsardzību un dažādus pakalpojumus, komunālos, transporta, *valsts regulē, aizsargā un atbalsta privātos uzņēmumus)
4.Tehnoloģiskā vide (*zinātne un arī tehnoloģija attīstās – uzņēmumiem būtu jārada tādi apstākļi, lai ražošana varētu notikt ar modernām iekārtām, tas nodrošinās ekonomisku darbību ar lielu atdevi, būs laba peļņa, *konkurence veicina uzņēmumu tehnoloģisko attīstību)…