Secinājumi :
• Jo attīstītāka ir personības mērķtiecība un pašregulācija, jo veiksmīgāk un efektīvāk norit personas pašrealizācija dzīvesdarbībā, gūstot gandarījumu un sekmes tajā.
• Trenerim jāpalīdz jauniešiem noteikt viņa dzīves mērķi un izprast savu vienreizību un neatkārtojamību.
• Balstoties uz to, ka sekmīgi cilvēki savus mērķus izvirzījuši jau pusaudžu vecumā un šajā vecumposmā notiek intensīva pašregulācijas līmeņa attīstība, mērķtiecīgai un sekmīgai dzīvesdarbības nodrošināšanai ir nepieciešams organizēt tādu mācīšanās un audzināšanas procesu, kas attīsta jaunieša mērķtiecību un pašregulācijas prasmes.
• jo agrāk cilvēks sāk apzināti virzīt savas karjeras izaugsmi un jo ilgāka ir viņa profesionālā aktivitāte, jo lielākus panākumus viņš gūst.
• trenera kompetencē ir pusaudžu fiziskās, psihiskās un sociālās attīstības diagnosticēšana, lai mērķtiecīgi sekmētu pusaudžiem aktuālu pašattīstības vajadzību apmierināšanu un veicinātu pašregulācijas un pašaudzināšanas prasmju attīstību.
• Sasniedzot sev nozīmīgus mērķus, tiek nodrošināta gan cilvēka vajadzību apmierināšana, gan gūtas pozitīvās emocijas, kas ļauj darboties ātrāk un kvalitatīvāk.
• Ja cilvēks mācās no pieredzes, pašregulē savu darbību uz sevis pilnveidi un mērķtiecīgi realizē savus mērķus, tad neizbēgami tiks sasniegti panākumi dzīvesdarbībā.
…