Savukārt, ja klasifikāciju veic pēc komplekso pazīmju analīzes, tirgus segmentēšanai izmanto arī daudzdimensiju klasifikāciju. Daudzdimensiju segmentēšana, kad tiek ņemts vērā vesels pazīmju kopums. Daudzdimensiju segmentēšanu veic pēc šādām metodēm;
Savstarpējās iedarbības noteikšana;
Matricas veidošana;
Visefektīvākā ir klasteranalīzes metode, kuras pamatā ir sekojoši pieņēmumi:
• vienā klasē (tipā) apvieno pircējus, kuri pēc dažādām pazīmēm ir līdzīgi;
• līdzības pakāpe pircējiem, kuri pieder vienai klasei, jābūt augstākai nekā tiem pircējiem,
kuri pieder dažādām klasēm;
• pēc šīs metodes veic klasificēšanu pēc demogrāfiskajiem, sociāli ekonomiskajiem un psiholoģiskajiem rādītājiem.
Vajadzību un pieprasījuma formēšana tiek izskatīta kā savstarpēja divu daudzdimensiju iedarbība. Pirmā ir cilvēku uzvedība tirgū, otrā - faktoru pazīmes (demogrāfiskie, sociāli ekonomiskie). Tipizēšana saprotama kā daudzdimensiju klasifikācija vienā raksturojuma komplektā - daudzdimensiju pazīmju patērētāju uzvedība. Pēc tam tiek vērtēts grupu homogenitātes faktoru pazīmju komplekts, kas raksturotu vajadzību un pieprasījuma formēšanas nosacījumus.
…