Viesnīcas vadība
Lai arī viesnīcas vadības pienākumos neietilpst viesu uzņemšana, tomēr īpašos gadījumos, ar īpašiem viesiem var pārmīt dažus vārdus, novēlot patīkamu atpūtu viesnīcā, utt. Šādi sīkumi liek viesim justies pagodinātam un īpaši aprūpētam. Īpaši kāds viesnīcas vadītājs var izrādīt cieņu viesim, ja viņš sarunas beigās pateiks šo frāzi: „Novēlu Jums patīkamu atpūtu mūsu viesnīcā” viesa dzimtajā valodā. Galu galā, vienu teikumu var iemācīties ikviens, ja vien to vēlas.
Komunikācija ar viesi pirms viņa ierašanās viesnīcā
Parasti viesim tiek nosūtīts e-pasts, kurā paziņo, ka viņa rezervācija ir veikta, taču viesim bieži var rasties papildu jautājumi vai neskaidrības. Tādos gadījumos ir jāraksta pēc iespējas izsmeļošāks un saprotamāks e-pasts. Ir jāatbild uz visiem viesa jautājumiem un pareizā kārtībā. Vienmēr ir jābūt pievienotam e-pasta rakstītāja vārdam, uzvārdam un amatam.
Gandrīz droši, ka viesnīcas darbiniekiem nāksies runāt ar viesiem pa tālruni. Viesnīcās parasti ir uzstādīti numura noteicēji, un var redzēt, no kurienes tiek zvanīts. Ja zvana no parastā vai mobilā tālruņa, tad parasti viesnīcas darbinieks sasveicinās, uzreiz nosauc viesnīcas nosaukumu, savu vārdu (dažkārt arī pieminot savu amatu) un tikai tad uzklausot cilvēku, kurš zvana. To dara tādēļ, lai zvanošais viesis būtu pilnīgi drošs, ka ir piezvanījis uz pareizo viesnīcu.
Komunikācija ar viesi pa tālruni
Ja tiek zvanīts no pašas viesnīcas, no kādas istabiņas, tad viesnīcas darbinieks var sasveicināties, pateikt savu vārdu, arī amatu. Viesnīcas nosaukumu var neteikt, jo parasti, lai piezvanītu uz recepciju, ir jāspiež visai īss numurs, un tādēļ ir skaidrs, ka kļūdīties ir neiespējami.
…