Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:892577
 
Vērtējums:
Publicēts: 19.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Viduslaiku filosofija
• Kristietības rašanās, kā arī tās atzīšana Romā iezīmē jaunas pasaules atklāšanu, jaunas kultūras rašanos un jaunu cilvēka izpratni.
• Atšķirībā no antīkās filosofijas kosmoloģiskā pasaules redzējuma viduslaiku kristietiskā pasaules izpratne ir teocentriska,t.i.,par augstāko realitāti, no kuras atkarīgs viss pārējais, tiek uzskatīts Dievs.
• Viena no kristietiskās filosofijas pamatatziņām ir kreacionisma jeb radīšanas ideja. Radīšana ir Dieva brīvas gribas akts,kura rezultātāno nekā top pasaule.
• Svarīgs Vid.fil. ir reālisms un nominālisms.
• Dievs ir esamība, kuru neviens nav radījis.
Reālisms- visu esošo lietu un parādību pamatā ir vispārēji jēdzieni(idejas),kas sākotnēji pastāv Dieva prātā.
Nominālisti vispārējos jēdzienus uzskata par apzīmējumiem un vispārinājumiem,kurus lietām piedēvējis cilvēks.Nominālistu orientācija uz atsevošķo lietu parādību īpašību izziņu sekmēja Jaunlaiku zinātnes veidošanos.
Viduslaiku fil. Kā prectats rodas Misticisms.Misticisms meklē iespēju pārdabiskā veidā-emocionāla pārdzīvojuma ceļā- cilvēkam vienoties ar Dievu.


Aurēlijs Augustīns
• Viens no pirmajiem,kas attīsta padziļinātu skatījumu uz cilvēka iekšējo pieredzi, parāda cilvēku kā iracionāli un emocionāli bagātu būtni, kas tiecas pēc laimes un rod to saistībā ar Dievu.
• Dievs pasauli radījis nevis „no sevis”bet gan „no nekā” savas personiskās gribas dēļ.
• Pēc Augustīna domām, visa pirmskristīgā filosofija kļūdījās vērojot prātu kā noteicošo faktoru cilvēka dzīvē. Viņa skatījumā prāts nevar sasniegt patiesību, ja to nevalda atklāsme. Augustīna koncepciju raksturo 3 pamatnostādes:
a) Dieva prioritāte pār pasauli;
b) Gara prioritāte pār ķermeni;
c) Gribas prioritāte pār intelektu;

• Pēc Augustīna domām, cilvēks pats bez Dieva palīdzības nav spējīgs glābt savu grēkā kritušo dvēseli.
• Augustīns uzskata, ka cilvēka eksistenci raksturo virkne pretrunu jeb antinomiju, kuru vidū būtiskākā ir duālisms starp nemirstīgu, nemateriālu dvēseli un mirstīgo ķermeni.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1187238
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties