„Karstais krēsls”
Viens ļoti svarīgs vērtību noskaidrošanas vingrinājumu aspekts ir nevis skolēnu izteiktā pozīcija, bet fakts, ka viņi paši sāk domāt par piedāvāto jautājumu. Nozīmīgs process ir domāšana, motivācija un mutiska komunikācija, kas ir svarīgāk nekā galaprodukts – viņu atbildība.
Novietojiet krēslus aplī un lūdziet skolēnus apsēsties uz tiem. Tad nolasiet iepriekš sagatavo¬tos apgalvojumus, kas ir būtiski tēmas vai temata izpratnei. Skolēni, kuri piekrīt piedāvātajam apgalvojumam, mainās vietām un pārvietojas uz citu krēslu, tie, kuri nepiekrīt, paliek savā vietā. Skolēni tiek iedrošināti izskaidrot savu viedokli blakussēdošajam klasesbiedram vai vi¬sai grupai. Tad nolasiet nākamo apgalvojumu, un tā pati procedūra turpinās.
Jūs varat lūgt arī skolēniem pašiem formulēt šos apgalvojumus. Tāpat kā citos vērtību noskaidrošanas vingrinājumos, uz šiem jautājumiem nav „pareizo” vai „nepareizo” atbilžu. Kā skolotāji jūs varat izvairīties no savu atbilžu sniegšanas, jo pastāv risks, ka skolēni var to uztvert kā vienīgo „pareizo”.
Mūsu mērķis ir palīdzēt studentiem aizpildīt saturs, protams, nav zināms tām informāciju par kultūru, vēsturi, literatūru, dzīvi, un tradīcijas cilvēkiem, kas runā vācu valodā. Tāpēc mums ir paplašinājušas ģeogrāfija mūsu braucienus un apmeklēja visas vācu valodā runājošajās valstīs: tā ir ne tikai Vācijā, arī Šveicē, Austrijā, valstībā Lihtenšteina, Beļģija. Vāc video un foto materiālus mēs sevī ietver lielu prezentāciju, kuras mēs izmantojam klasē, pie Parochial klases un izvēles kursu "valsts", visvairāk personiskajai ieinteresētībai un piesaista arvien vairāk un vairāk bērniem mācīties vācu valodu.
…