Runājot par to, kurš tad vērtē vides kvalitāti aktivitāšu centros (ārpus pirmsskolas), nav īsti skaidrības, jo, piemēram, Izglītības kvalitātes valsts dienesta kompetencē šādu pienākumu nav (Izglītības kvalitātes valsts dienests, 2010). Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja ir atbildīga par iestādes darbību un tās rezultātiem, par nepārtraukta un kvalitatīva izglītības procesa nodrošinājumu, savukārt vieni no vadītājas vietnieces pienākumiem ir nodrošināt kvalitatīvu izglītošanas un audzināšanas procesa organizāciju un norisi iestādē, kā arī pārbaudīt iestādes pedagoģisko darbinieku darbu, pirmsskolas izglītības programmas īstenošanas rezultātus - darba kvalitāti (1.un 2.pielikums). Lai gan pirmsskolas skolotāja amata aprakstā nav minēts tāds pienākums kā kvalitatīvas vides nodrošināšana aktivitāšu centros, pēc manām domām, tieši skolotāja ir tā, kurai šis pienākums ir jāveic pastāvīgi (3.pielikums) un savukārt vadītājas vietniece regulāri pārbauda, vai šie centri ir atbilstoši vecumposmam. Tas nozīmē ne tikai kvalitatīvas vides izveidi reizi gadā (piemēram, gada sākumā), bet gan regulāru vides kvalitātes vērtēšanu un materiālās bāzes pilnveidošanu.
Mans ieteikums būtu to darīt vismaz reizi ceturksnī, mainot materiālo bāzi atbilstoši gadalaikam, vai pat biežāk – atbilstoši mēneša vai nedēļas tēmai. Galvenais, lai bērni nezaudētu interesi darboties dabas centrā. Kā arī, lai saglabātu vides kvalitāti dabas un arī citos aktivitāšu centros, ieteicams:
• veidot strukturētu atpūtas un darba zonu;
• veidot bērnam izziņas interesi rosinošu – iekārtotu vidi;
• radīt atbilstošus apstākļus bērna motivētai, mērķtiecīgai darbībai.
…