Neraugoties uz to, ka mūsdienās tiek ražoti t.s. ekoloģiskie plastilīni un vidējā vecuma bērni vairs nemēdz visu bāzt mutē un nogaršot, skolotājiem tāpat nevajadzētu bērnus atstāt bez uzraudzības, jo bērni dažkārt nav paredzami, mēdz aizrīties ar plastilīnu, iebāzt to ausīs, nāsīs, ieķepināt matos u.tml.
3.pakāpe pēc programmas atbilst 5-7 gadu vecumam. Šīs vecuma grupas uzdevumi:
• Rosināt patstāvīgi izvēlēties veidošanas materiālu (atbilstoši darba iecerei).
• Attīstīt prasmes mīklas sagatavošanā, iepazīstināt ar mīklas cepšanās procesu; strādāt ar kombinētām metodēm - izvilkšanu, veltnēšanu, atsevišķu detaļu piestiprināšanu ar šķidru mālu.
• Attīstīt prasmi veikt sižeta darbus, veidojot izmantot racionālākus darba paņēmienus.
• Attīstīt prasmi veikt kolektīvos darbus.
• Attīstīt individuālās spējas, strādājot pie tematiskiem darbiem, strādājot pēc atmiņas, iztēles.
• Atbalstīt vēlmi veidot dekoratīvus priekšmetus, atrast tiem lietojumu tuvākā apkārtnē.
• Rosināt saskatīt darba rezultātu un veidot prasmi iesākto pabeigt (1).
Arī šajā vecumposmā bērni strādā vienlīdz daudz kā ar plastilīnu, tā ar mālu un citiem veidošanas materiāliem. Realizējot šos uzdevumus, skolotājs var piedāvāt bērniem pašiem izveidot veidojamo materiālu – plastilīnu, līdzīgi kā sāls mīklu (recepte 2.pielikumā). Patiesībā šādu, viegli pagatavojamu plastilīnu, var lietot arī jaunākā vecuma bērni (6).
…