Inženieri pārstāj sapņot par ideālu ātrumkārbu, kura pie jebkura ātruma strādā optimālā režīmā. Teorētiski šāda transmisija ir jāveido ar bezgalīgu pārnesumu skaitu, bet šī problēma ir atrisināta ar variātoru palīdību, to ir paveikusi transmisijas ražotāj firma JATCO, kura pieder NISSAN kompānijai.
Pirms tam jau tika izveidoti variātori 1877 gadā, bet viņi nebija spējīgi pārvadīt lielas jaudas, jo notika izslīde un līdz ar to nodilums, kas neparko labu neliecināja.
Transmisijas ražotāj firma JATCO šo problēmu atrisināja ieviešot variātoru EXTROID, kurš ir spējīgs pārvadīt līdz pat 240 Zs vieglo automobīļu Nissan transmisijā un kuru pilnvērtīgai darbībai tika izstrādāta speciāla eļļa, kurai uz darba virsmas ir jāiztur 10 tonnu liels spiediens. Darba virsmas ir piesātinātas ar oglekli – cementētas, tas palielina izturību.Tiek atvērts dzenošais disks ar mazu rādiusu, bet dzītais – ar lielu rādiusu un pārnesums tiek palielināts.Tiek atvērts dzenošais disks ar maksimālu rādiusu, bet dzītais – ar minimālu, kas dod pazeminātu pārnesumu.Atkarībā no rullīšu stāvokļa, tiek mainīts attālums starp dzītiem un dzenošiem diskiem. Dzenošais disks tiek atvērts ar mazu rādiusu, bet dzītais – ar lielu rādiusu un pārnesums tiek palielināts. Pazeminātu pārnesumu iegūst, kad tiek atvērts dzenošais disks ar maksimālu rādiusu, bet dzītais – ar minimālu rādiusu.…