1. Situācija: Ūdens dzeršana. Kad zēni tikko bija iepazinušies, Jancis gribēja Marčam visu izrādīt. Abi taisījās doties ārā, bet Marčam ļoti gribējās dzert, tomēr Marčs nevarēja aizsniegt trauciņu, lai pasmeltu ūdeni, jo tas bija aizpeldējis otrā malā. Tādejādi viņš nevarēja padzerties un Jancis pat viņam nepalīdzēja, tikai steidzināja, lai ātrāk nākot, ka padzersies vēlāk pie strautiņa.
Manuprāt, šī ir psiholoģiska situācija, jo Marčam tas bija iekšējas nepieciešamības pārbaudījums. Viņš ļoti vēlējās apmierināt savu dabisko vajadzību – vēlmi veldzēt slāpes, bet sākotnēji viņam netiek dota šāda iespēja.
Izmantojot, šo situāciju bērniem var parādīt to, ka šādi rīkoties nav īsti pareizi, jo Marčs jutās apbēdināts, bet, ka vajag viens otram palīdzēt, lai visi būtu apmierināti.
2. Situācija: Kāpšana pa klinti. Kad Jancis Marčam jau bija parādījis vairākas lietas, abi puisēni bija nonākuši pie klints. Viņiem vajadzēja nokāpt pa kāpšļiem lejā pie Daugavas. Tomēr Marčs to nespēja izdarīt, jo viņam sāka reibt galva un viņš jutās neomulīgi. Tad Jancis viņam piedāvāja sadoties rokās un kāpt lejā abiem kopā. Tas abiem arī izdevās.
Manuprāt, arī šī ir psiholoģiska situācija, jo Marčam tas bija emocionāls pārbaudījums, kāpt lejā, kad griežas galva un nav pārliecība pašam par saviem spēkiem.
Tomēr, izmantojot šo situāciju pedagoģijā, bērniem var parādīt to cik cilvēkam svarīgs ir drauga atbalsts un palīdzība. Atbalstot un palīdzot viens otram var pārvarēt visus šķēršļus.…