Starptautisku korporāciju varētu definēt kā uzņēmumu, kas darbojas vairāk nekā tikai vienā valstī. Tām ir liels iespaids uz pasaules ekonomiku, taču katra no tām tas var būt būtiski atšķirīga no citām, tāpēc gan kritiķi, gan starptautisko uzņēmumu atbalstītāji bez grūtībām var atrast piemērus saviem uzskatiem.
Lai salīdzinātu multinacionālu uzņēmumu ietekmi uz starptautisko ekonomiku un individuālas valsts ekonomiku, jāaplūko to ietekme uz savu izcelsmes valsti un tām valstīm, kurās korporācija veic savu darbību. Izcelsmes valsts ir tā, kurā atrodas korporācijas galvenā pārvalde.
Starptautiski uzņēmumi nav tikai pēdējo gadu parādība. Jau 2500 gadus pirms Kristus senajās civilizācijās bija vērojami līdzīgi uzņēmumi, kas ārzemēs rīkojās ar vienā valstī ražotām precēm. Britu Austrumindijas kompāniju var minēt kā agrāko starptautisko korporāciju piemēru. Kaut arī multinacionāliem uzņēmumiem vērojama sena vēsture, taču tikai pēc Otrā pasaules kara tie kļuva par svarīgu pasaules ekonomikas sastāvdaļu. To izaugsme tiek pamatota ar komunikāciju pilnveidošanos un datortehnikas attīstību, kas ir padarījis iespējamu kontroli pār filiālēm ārzemēs. Starptautiskajiem uzņēmumiem par labu bija arī transporta izmaksu samazināšanās un tirdzniecības barjeru izzušana. Tā rezultātā kļuva iespējama globāla ražošana un tirdzniecība.
Nav šaubu, ka multinacionālās kompānijas ir svarīga starptautiskās ekonomikas sastāvdaļa. Bieži vien kādas vienas multinacionālas kompānijas pārdošanas apjomu vērtība ir lielāka nekā nacionālais ienākums kādā mazākā valstī. Kā vēl viena multinacionālo korporāciju būtiska iezīme ir tas, ka lielākā to daļa pieder amerikāņiem. Starptautiskie uzņēmumi nodarbojas ar tirdzniecību gan vietējā, gan pasaules tirgū. ASV tirgus ir tik plašs, ka šādiem uzņēmumiem tajā ir plašs darbības lauks.…