Vadītājs nav līderis
Šādā situācijā izglītības iestādē bez vadītāja pedagogu saimē tiek atzīts kāds cits cilvēks – parasti pedagogs, kuram raksturīga lietišķa un emocionāla pieeja darbībai. Vienlaikus var secināt, ka jau notikusi izvēle un tā nav pozitīva vadītājam. Šādu stāvokli iestādē var ietekmēt grupas, kuras savā darbībā balstās uz tēzi – „mēs un viņš”. Parasti iestādes vadītājs un izraudzītais līderis ir „ienaidnieki”. Ļaunākais šajā situācijā, ka abi vēlas noturēt savas pozīcijas, nemeklējot kompromisu. šādās izglītības iestādēs nesakrīt formālās un neformālās grupu struktūras.
Līderim ir izcilas spējas, viņam uzticas nevis tradīciju dēļ, bet gan pamatojoties uz emocionālo ticību, uzticību viņam. Līderim pastāvīgi jārūpējas par savas autoritātes saglabāšanu.
Līderis ir vispāratzīts, administratīvi nenozīmēts grupas vadītājs, kurš virza un vieno grupu radošai darbībai.
…