Industrijas strukturālā analīze
Strukturālā analīze ir būtisks konkurences stratēģijas formulēšanas pamats. Konkurences stratēģijas formulēšanas būtība ir saistīta ar uzņēmumu un tā apkārtējiem apstākļiem. Lai gan saistītu apstākļu ir daudz, iekļaujot sociālos, kā arī ekonomiskos faktorus, tomēr galvenais iespaids uz uzņēmuma apkārtējo vidi ir industrijai vai industrijām, kurās tā konkurē. Industrijas struktūrai ir spēcīga ietekme uz konkurences noteikumiem, kā arī uzņēmuma potenciālās stratēģijas noteikšanā. Ārējie industrijas faktori ir relatīvi nozīmīgi, jo tie parasti ietekmē visus industriālos uzņēmumus, bet galvenais ir atrast dažādas iespējas katrā atsevišķā uzņēmumā.
Industrijas konkurences intensitāte nav ne apstākļu sakritība, ne arī neveiksme. Drīzāk industrijas konkurence ir iesakņojusies ekonomiskajā struktūrā un virzās saskaņā ar esošo konkurentu uzvedību. Konkurences stāvoklis industrijā ir atkarīgs no pieciem faktoriem - jaunienācējs, aizvietošanas draudi, pircēja izdevīga darījuma spēks, piegādātāja izdevīga darījuma spēks, sacensība starp esošajiem konkurentiem. Šo faktoru kopējais ietekmes spēks nosaka maksimāli iespējamo peļņu industrijā, kur peļņa tiek novērtēta ieguldītā kapitāla ilgtermiņa ienākumos.
…