-
Vadīšanas psiholoģija, konflikti, pārmaiņas
Cilvēku sabiedrība dalās grupās, kas veidojas kā noteiktas darbības subjekts, kam raksturīgas noteiktās īpašības. Grupās notiek darbība un pastāvīga mijiedarbība starp atsevišķām personībām un kolektīvu. Šo procesu menedžmentā dēvē par grupas dinamiku.
Grupas dinamika kā vadīšanas objekts. Grupas attīstība un tās vadīšanas problēmas.
Grupas dinamika kā mācību objekts. Apmācības metodēm, lai uzlabotu savstarpējas attiecības un grupas psiholoģisko gaisotni.
Grupas dinamika kā sabiedrisko attiecību objekts. Pēta grupu kā saikni starp indivīdu un sabiedrību.
Pastāv formālas un neformālas grupas:
Formālas grupas ir grupas, kuras paredzētas pēc organizācijas plāna un to struktūras ir izveidotas uz ilgāku laiku.
Neformālas grupas ir neplānoti, spontāni izveidotas grupas. Grupas nav paredzētas organizācijas struktūrā. 1
Cilvēkiem kontaktējoties, veidojas grupu attīstības cikls. Grupas attīstības dinamika ir atkarīga no:
• Konkrētās situācijas;
• Individuālām un sociālām gaitām;
• Grupas dalībnieku kompetences;
• Pieredzes;
• Grupas dalībnieku rakstura.
Grupas dinamika ietver:
• Attīstības fāze;
• Attīstības stadija;
• Attīstības cikls.2
Fāze ir atkārtojuma stāvoklis kādam procesam vai parādībai pārmaiņu sērijā.
Stadija ir reāls izaugsmes process, kas pamatojas uz pēctecību, pieredzi, zināšanām.
Cikls ietver gan stadija, gan fāzes.
…
Cilvēku sabiedrība dalās grupās, kas veidojas kā noteiktas darbības subjekts, kam raksturīgas noteiktās īpašības. Grupās notiek darbība un pastāvīga mijiedarbība starp atsevišķām personībām un kolektīvu. Šo procesu menedžmentā dēvē par grupas dinamiku. Grupas dinamika kā vadīšanas objekts. Grupas attīstība un tās vadīšanas problēmas. Grupas dinamika kā mācību objekts. Apmācības metodēm, lai uzlabotu savstarpējas attiecības un grupas psiholoģisko gaisotni. Grupas dinamika kā sabiedrisko attiecību objekts. Pēta grupu kā saikni starp indivīdu un sabiedrību. Pastāv formālas un neformālas grupas: Formālas grupas ir grupas, kuras paredzētas pēc organizācijas plāna un to struktūras ir izveidotas uz ilgāku laiku. Neformālas grupas ir neplānoti, spontāni izveidotas grupas. Grupas nav paredzētas organizācijas struktūrā. Cilvēkiem kontaktējoties, veidojas grupu attīstības cikls. Grupas attīstības dinamika ir atkarīga no: • Konkrētās situācijas; • Individuālām un sociālām gaitām; • Grupas dalībnieku kompetences; • Pieredzes; • Grupas dalībnieku rakstura. Grupas dinamika ietver: • Attīstības fāze; • Attīstības stadija; • Attīstības cikls. Fāze ir atkārtojuma stāvoklis kādam procesam vai parādībai pārmaiņu sērijā. Stadija ir reāls izaugsmes process, kas pamatojas uz pēctecību, pieredzi, zināšanām. Cikls ietver gan stadija, gan fāzes. Grupas teorijā ir dažādas attīstības stadijas: • Orientēšanās; pieredzes uzkrāšana un nostiprināšana; • Neapmierinātība; • Atrisinājums; • Produktivitāte; • Harmonija. Orientēšanas stadija- notiek testēšana, lai noskaidrotu situāciju un pieņemamo uzvedību. Tās ilgums ir atkarīgs no iekšējiem un ārējiem apstākļiem. Pieredzes uzkrāšanas un nostiprināšanas stadija – grupa jau ir izveidota, ir noteiktas darbinieku lomas, izstrādātas darbības metodes. Dalībnieki respektē viens otru. Neapmierinātības stadija – rodas nesaprotašānas starp grupas dalībniekiem. Rodas negatīva attieksme pret vadītāju, pret visiem dalībniekiem. Stadijā dominē pārliecības trūkums, uzdevumu neskaidrība. Ir divas izejas- aiziet no grupas vai iegūt lomu tajā pašā grupā.
- Ekoloģijas vadīšana
- Vadīšanas psiholoģija, konflikti, pārmaiņas
- Vadītājs un vadīšana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Vadīšanas psiholoģija, konflikti, pārmaiņas
Konspekts augstskolai4
-
Vadīšanas problēmas Rīgas Domes ITC
Konspekts augstskolai9
-
Vadīšanas stili
Konspekts augstskolai5
-
Projekta vadīšanas pamati
Konspekts augstskolai41
-
Vadīšanas līmeņi un stili
Konspekts augstskolai2