1. Vadīšanas funkcijas
Mūsdienās eksistē neskaitāmi daudz organizāciju, kuras viena no otras atšķiras ar darbības principiem, tomēr visās darbojas noteikta cilvēku grupa kopēja mērķa sasniegšanai. Arvien pieaug konkurence organizāciju vidū, tāpēc, lai uzvarētu cīņā, nepārtraukti jāattīstās, pēc iespējas efektīvāk izmantojot organizācijas darbaspēka resursus un jaunāko tehnoloģiju iespējas. Lai darbaspēka resursi darbotos efektīvi, mērķtiecīgi organizācijas attīstības veicināšanai, svarīgi nodrošināt labvēlīgu mikrovidi, kā arī efektīvu tās pārvaldīšanu.
Organizācijas pārvaldīšana sevī ietver gan plānošanu, gan organizēšanu, koordinēšanu, motivēšanu un kontroles mehānismu. Jebkuras organizācijas attīstībai nepieciešams noteikts vadīšanas funkciju kopums, kas ir vērsts uz organizācijas darbaspēka resursu efektīvu izmantošanu, lai veicinātu uzņēmuma attīstību. Organizāciju vadītājiem jācenšas pareizi strādāt ar iekšējiem darbaspēka resursiem, lai tie darbotos ar pilnu atdevi, meklētu jaunus un rodošu risinājumus efektīvākai funkciju izpildei. Kā rezultātā, uzlabotos darbinieku izpildījums, paaugstinātos motivācija attīstīt uzņēmumu un augt tam līdzi.
2. Organizēšanas būtība.
Organizēšana ir organizācijas resursu koncentrēšana, sadale un koordinēšana, lai realizētu noteiktus plānus un sasniegtu organizācijas mērķus. …