1)Vara- tā ir spēja ietekmēt citu cilvēku uzvedību. Tā ir saistīta ar sava veida piespiešanu pakļauties vadītāja lēmumiem. Pakļaušanās no darbinieka puses var būt tieši ārēja, jo iekšēji viņš var nepieņemt vadītāja lēmumu un nostāju. Turpretī ietekme nozīmē vadības lēmumu iekšēju pieņemšanu no darbinieku puses
2)Organizācijas kārtība. Tā ir organizācijas kultūras sastāvdaļa, iepriekšējā pārvaldes darba objektivējums. Organizācijas kārtība realizējas tādos produktos, kā;
a)organizacionālās attiecības;
b)pārvaldes struktūras;
c)administratīvā kārtība;
d)organizācijas struktūras un sociālie institūti;
e)statusi organizācijā;
f)formulētās normas, vērtības, tradīcijas.
Organizācijas kārtības nozīme ir nodrošināt organizācijas automātisku funkcionēšanu, piešķirt tai stabilitāti un novērst organizacionālo haosu. Tai lielākoties ir bezpersonisks raksturs. Organizācijas kārtība padara organizāciju neatkarīgu no konkrētiem cilvēkiem, viņu individuālajām īpatnībām.
3)Pašorganizācija. Tas nozīmē spontānu, regulatoru darbību organizācijā.
…