. Kāds ir jūsu galvenais mērķis?
ko cerat sasniegt - vēlaties pārliecināt klausītājus, izklaidēt viņus, sniegt svarīgu informāciju vai iedvesmot viņus tūlīt pēc jūsu runas ķerties pie darba?
2. Darbības mērķis.
ko jūs darīsiet, lai sasniegtu galveno mērķi?
3. Komunikācijas mērķis.
kāds būs rezultāts pēc jūsu uzstāšanās?
Noteikt mērķi, ceļu un metodes tā sasniegšanai palīdzēs atbildes uz jautājumiem:
Kas maniem klausītājiem:
jāpazīst
jāzina
jāprot.
Mērķim jābūt:
Izteikti pozitīvam
Reālam un pārbaudāmam
Katrai veiksmīgai runai ir trīs pamatmērķi. Pirmais ir izglītot - klausītājiem no jūsu uzstāšanās vajadzētu gūt jaunu informāciju. Otrais ir izklaidēt - sekojiet, lai klausītājiem patiktu jūsu runa un tā būtu pietiekami atraktīva. Trešais mērķis ir izskaidrot - katrai runas daļai ir jābūt skaidri saprotamai.
Norādošais stils
der situācijās, kad nepieciešams dot instrukcijas vai skaidrojumus;
ja vēlaties, lai auditorija iemācītos vai saprastu;
ja nav vajadzīgs auditorijas viedoklis.
2. Pārdošanas stils
pārliecināt vai aizstāvat savu viedokli;
vēlaties, lai auditorija darītu kaut ko savādāk;
ja vajadzīga auditorijas iesaistīšanās, lai panāktu izmaiņas.
3. Konsultējošais stils
jums nepieciešams „ kaut ko iedot un saņemt” no auditorijas;
jūs vēlaties no viņiem mācīties, bet kontrolējat šo sadarbību;
situācijās, kad nepieciešams apspriesties.…