Lielākā organizācijā, vienlaicīgi ar darba dalīšanu nepieciešams veidot organizācijas struktūru – sadalīt organizāciju noteiktās nodaļās vai dienestos, lai sasniegtu organizācijas mērķus.
Bez darba dalīšanas un organizācijas struktūras izveidošanas, organizēšanas procesa sastāvdaļās ietilpst arī resursu sadale un pilnvaru deleģēšana.
1.1.3.Koordinēšana
Lai sasniegtu organizācijas mērķus ir nepieciešama arī koordinēšana.
Koordinēšana ir darbinieku un struktūrvienību darbību saskaņošana, lai sasniegtu organizācijas mērķus. Saskaņošana nepieciešama starp struktūrvienībām, kas atrodas dažādos organizācijas hierarhijas līmeņos. Piemēram, kad akciju sabiedrības viceprezidents saskaņo darbību starp mārketinga atsevišķiem dienestiem – tā ir vertikālā koordinācija. Bet, kad akciju sabiedrības mārketinga, finansu un ražošanas nodaļas menedžeri saskaņo savu darbību, - tā ir horizontālā koordinācija. Ir iespējama arī vertikālās un horizontālās koordinācijas kombinācija.4
1.1.4.Motivēšana
Vēl viena no vadības svarīgākajām funkcijām ir personāla motivēšana.
Lai uzņēmums sasniegtu savus mērķus ar augstāku efektivitāti darbiniekam ir jābūt ieinteresētam veikt noteiktu darbu. Motivēšana ir iedvesmošana, cilvēku stimulēšana labi strādāt, labu emociju radīšana saistībā ar darbu.
…