Stratēģija un stratēģiskās vadīšanas process
Stratēģija ir organizācijas ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana, to sasniegšanai nepieciešamo resursu iedalīšana.
Stratēģiskās vadīšanas procesa mērķis ir dot iespēju organizācijai noskaidrot ar ko atšķiras no konkurentiem un radīt savu konkurētspējīgo priekšrocību.
Stratēģiskā vadīšanas procesā:
Analizē uzņēmuma situāciju un vietu ārējā vidē, nosaka analizē un izvēlas iespējamos darbības scenārijus, veic izvēlētās stratēģijas ieviešanu. Process:
Virziena noteikšana, definē vīziju, misiju un mērķus, ārējas un iekšējās vides analīze.
Stratēģiskās vadīšanas līmeņi:
1.Korporatīvais līmenis –augstākais vadības līmenis. Pieņem lēmumus par:
Uzņēmuma darbības virzienu, tālāko nākotni.
Vertikālā integrācija- plūsma uz priekšu vai pretplūsma)
Diversifikācija ir uzņēmuma darb`1ibas paplašināšana iesaistoties jaunās darbības nozarēs.
-saistītā jauns darbības veids, kas
saistīts ar esošo darbību
nesaistītā - nav saistīts…