Uzņēmuma makrovides un mikrovides apraksts un analīze ļauj noteikt to uzņēmuma parametru spektru, kuri veido uzņēmuma nozīmi un galvenos mērķus.
Savu misiju uzņēmums formulē noteiktā ārējās vides sastāva, struktūra un stāvokļa apstākļos, kuri nosaka uzņemuma iespējas patērētāju vajadzību apmierināšanā. Ārējā vide, ieskaitot mikrolīmeni un makrolīmeni, nosaka noteiktu resursu sistēmu. Šie resursi nosaka ražošanas struktūru, tehnoloģisko profilu, personāla un kvalifikācijas sastāvu, kā arī uzņēmuma ilgtermiņa plānus.
Uzņēmuma panākumi ir atkaŗīgi no prasmes analizēt tirgu un uzņēmuma pozīcijas un pieņemt uzņēmumam svarīgus stratēģiskos lēmumus.
Ražošanas uzņemumi darbojas saskaņā ar konkurences apstākļiem un tiem spēkiem, kuri ir ārpus uzņemuma varas un ietekmes. Šie apstākļi tiek uzskatīti par uzņemuma darbību ierobežojošiem. Tirgus noteikumi vienmēr rada alernatīvas (draudus) uzņēmējdarbībai.
1.katrs uzņēmums veido savu darbību un tās virzienus, ņemot vērā savas iespējas iedarboties uz tirgu, pircējiem, konkurentiem un uz nozares attīstību. Uzņēmuma stratēģiskais kurss ir ārējo tirgus alternatīvu un iekšējo faktoru – resursu, kvalifikācijas – produkts. Vairāki faktori iespaido uzņemuma stratēģijas izvēli: patērētāju gaume, ieradums, tehnoloģiskās izmaiņas, konkurentu iedarbība, vajadzība pēc investīcijām, finansiālās iespējas, vadības personālais sastāvs un tā mērķtiecība.…