Misija ir organizācijas vispārējs mērķis, fundamentālu nodomu apgalvojums. Misija dod organizācijai stratēģisko virzību, tā nosaka uzņēmējdarbības veidu, kurā organizācija ir iesaistīta, tās mērķus un filozofiskās vērtības. Uzņēmuma misijas veidošanos visvieglāk ir saprast, izpētot uzņēmējdarbības sākotnējo veidošanās procesu. Uzņēmuma īpašnieki parasti uzskata, ka viņu darbība gūs patērētāju atzinību un atbalstu. Kad uzņēmuma vadītāju uzskati un plāni tiek apvienoti dokumentā, veidojas pamats biznesa misijas formulējumam. Uzņēmumam pieaugot un pārveidojoties, tiek pārskatīta arī uzņēmuma misija, taču sākotnēji formulētie darbības principi parasti paliek misijas pamatā. 1
Vispārīgā formā sastādīts misijas formulējums parasti ietver četrus galvenos aspektus: organizācijas darbības definīcija, organizācijas atšķirīgo prasmju definīcija, organizācijas filozofijas un vērtību definīcija un organizācijas devums tās ieinteresētajām pusēm. V. R. Kings un D. I. Klelands iesaka veidot misijas formulējumu, vadoties pēc šādiem mērķiem: 2
panākt vienprātību organizācijā;
veidot organizācijas standartus un bāzi organizācijas resursu izmantošanai;
veidot saskaņotas organizācijas attiecības un organizācijas klimatu;
veidot organizācijas darbiniekiem virzienu un mērķu kopību un atsijāt tos darbiniekus, kas šos mērķus nevar pieņemt;
sekmēt organizācijas mērķu pārtapšanu konkrētos uzdevumos un darbībās organizācijas iekšienē;
realizēt organizācijas mērķus konkrētās darbībās tā, ka var kontrolēt izpildes laikus, tehnoloģiju, izmaksas un mainīt tos vēlamā virzienā.…