Organizācijas jeb uzņēmuma misija ir precīzi izteikts uzņēmuma pastāvēšanas pamatojums. Misija dod organizācijai stratēģisko virzību, tā nosaka uzņēmējdarbības veidu, kurā organizācija ir iesaistīta, tās mērķus un filozofiskās vērtības. Uzņēmuma misijas veidošanos visvieglāk ir saprast, izpētot uzņēmējdarbība sākotnējo veidošanās procesu.
Lielākoties organizācijas misija tiek formulēta abstrakti un vispārīgi. Netiek definētas konkrētas darbības, bet izteikta vispārējā virzība, motivācija, radīts pozitīvs organizācijas tēls. Misijas formulējumam jārada priekšstats, ka organizācijai ir noteikta sabiedrībai pieņemama loma, attīstības virziens, tā sekmīgi darbojas un ir vērts to atbalstīt un uzticēties. Uzņēmuma misija, ko ir pieņēmuši uzņēmuma darbinieki un vadība, saista tos kopā. Labi formulēta misija uztur entuziasmu un veicina uzņēmuma mērķu sasniegšanu.
Uzņēmuma ir svarīga ne tikai misija, bet arī tās noteikšanas un formulēšanas process. Sekmīgi funkcionējošā uzņēmumā vadītājiem un darbiniekiem var būt visai pretrunīgi priekšstati par uzņēmuma vērtībām, mērķiem un to sasniegšanas veidiem. …