8. Mērīšana, analīzes un uzlabošana
8.1. Vispārīgi
Organizācija plāno un ievieš monitoringa, mērīšanas, analīzes un uzlabošanas procesus, kas nepieciešami, lai:
uzskatāmi parādītu produkta atbilstību;
nodrošinātu kvalitātes sistēmas atbilstību;
pastāvīgi uzlabotu kvalitātes sistēmas efektivitāti.
8.2. Monitorings un mērīšana
Katram procesam noteiktais procesa vadītājs periodiski veic tā monitoringu, lai novērtētu vai tas darbojās pēc noteiktajām prasībām, lai nodrošinātu to, ka visas iespējamās neatbilstību rašanās vietas tiktu laicīgi identificētas un vērstas uz pilnveidi. Produkta ražošanas un pakalpojuma sniegšanas procesā tiek reģistrētas produkta īpašību izmaiņas un svārstības, un veiktas nepieciešamības darbības, lai novērtu neatbilstību rašanos.
8.3. Neatbilstoša produkta vadība
Organizācija nodrošina, lai produkts, kas neatbilst tam izvirzītām prasībām tiek identificēts un vadīts, tādā veidā novēršot tā nesankcionētu lietošanu vai piegādi.
Ja neatbilstošu produktu labo, to pakļauj atkārtotai verificēšanai, lai demonstrētu atbilstību prasībām.
8.4. Datu analīze
Datu analīzē tiek nodrošināta informācija, kas attiecas uz:
• Klientu apmierinātību;
• Produkta/pakalpojuma prasību izpildi;
• Procesu un produkta/pakalpojuma raksturlielumiem, lai veiktu preventīvās darbības;
• Finansiāliem rādītājiem;
• Piegādātājiem.
8.5. Uzlabošana
Organizācija pastāvīgi ar kvalitātes politikas, kvalitātes mērķu, auditu rezultātu, datu analīzes, korektīvo un preventīvo darbību un pārvaldības pārskatu palīdzību uzlabo kvalitātes sistēmas efektivitāti.
Organizācija veic darbības, lai likvidētu neatbilstību cēloni ar nolūku novērst tā atkārtošanos, kā arī nosaka darbības, lai likvidētu potenciālu neatbilstību cēloņus un novērstu to atkārtošanos.
…