Ētikas kodeksa pamatā ir kopīgās vērtības, kas palīdz īstenot uzņēmuma mērķi. Ētikas kodeksa mērķis ir veidot biznesa praksi, kas ir balstīta uz ētikas pamatprincipiem un palīdz darbiniekiem rast atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar dažādām ētikas dilemmām. Kodeksā ietvertie ētikas principi un normas ir saistoši darbiniekiem viņu attieksmē pret darbu, savstarpējā saskarsmē, kā arī attiecībās ar valsts un nevalstiskām institūcijām un biznesa partneriem. Lai ētikas kodekss spētu pilnvērtīgi darboties ir jāizvērtē uzņēmuma pamatvērtības, tas ir godīgums un taisnīgums, atbildība, atklātība, lojalitāte, profesionalitāte, cieņa, atvērtība, laipnība un entuziasms.
Lai šīs vērtības un uzņēmuma mērķi īstenotos pēc iespējas kvalitatīvāk, tad, manuprāt, uzņēmumam ir jāpieturas pie šādiem punktiem:
Darbiniekiem jāizturas godprātīgi pret saviem pienākumiem;
Uzņēmuma vadībai jāinformē darbinieki par uzņēmuma finansiālo stāvokli;
Uzņēmumam jābūt godīgam pret konkurentiem un sadarbības partneriem, jo laba reputācija ir sadarbības priekšnoteikums;
Darba samaksai jābūt atbildtošai katra darbinieka profesionālām zināšanām un paveiktajam darbam;
Darbiniekam par jebkādu juridisku saistību vai pārkāpumu ārpus darba laika, kas var ietekmēt to esošos darba pienākumus, jāziņo vadībai.…