TQM(Total Quality Management) – ļoti svarīga kvalitātes vadīšanas koncepcija. Tā aptver visu uzņēmumu, un tā ir ilgtermiņa vadīšanas sistēma, lai uzlabotu produktu un pakalpojumu kvalitāti.
Kvalitāte ir saistīta ar attīstību, konstrukciju, produkciju, mārketingu un pakalpojumu sniegšanu patērētājiem. Labāka kvalitāte ir jāsasniedz ar darbinieku palīdzību, lai nodrošinātu patērētāju optimālu vajadzību apmierināšanu.
ISO9000
1987.gadā pirmo reizi uzņēmumos ieviesa internacionālo normu – ISO9000. Tie ir nepieciešami, lai patērētāji un tirgotāji varētu spriest par preču, pakalpojumu kvalitāti. Eiropas savienība pieprasa ISO9000 standartus speciālām produktu grupām, kam ir speciālas drošības un izturības prasības. ASV lielākie automobiļu ražotāji pieprasīs daļu piegādātājiem ISO9000 standartu nākamos 2 gados. ISO9000 ir būtisks uzņēmējdarbības veikšanai tirgus skaita augšanas apstākļos.
ISO9000 ir konkurences priekšrocības. Tas parāda ka piedāvātājs nopietni pievēršas kvalitātei.
ISO900 standarti definē kvalitātes sistēmas, ko izmanto dizaina, attīstības, ražošanas, uzstādīšanas un servisa pārbaudēs un testos. ISO9000 standarti izveido kvalitātes sistēmas standartu uzbūvi. Kvalitātes sistēma - kontroļu un līdzsvaru sērija, kas nodrošina, ja ieviesta un nodrošināta, ar jaudas un produkcijas kvalitāti. Tā definē 20 noteikumus, kas nepieciešami kvalitātes nodrošināšanai. Visi noteikumi ir apkopoti augstākās pakāpes ISO9000 dokumentācijā.
Ir izveidoti 3 standarti, lai aptvertu visus aspektus. Tie ir:
• ISO9001:kvalitātes sistēma – modeļi priekš kvalitātes nodrošināšanas dizainam, attīstībai, ražošanai, uzstādīšanai un servisam. Tas satur 20 sekcijas, kas savukārt precizē kvalitātes sistēmas katras sastāvdaļas prasības. ISO9001 ir nepieciešams kvalitātes rokasgrāmata un dokumentētas darbības, kas definē kvalitātes sistēmas organizāciju un darbību.
…