1.Loģistikas uzdevumi un funkcijas.
Loģistikas uzdevumi ir sekojoši:
Sadales kanāli un to veidošanās
Katrai precei ir jānokļūst no ražotāja līdz gala patērētājam, un šo nokļūšanas ceļu loģistikā sauc par sadales kanālu.
Ražotņu izvietošana attiecībā pret izejvielām vai attiecība pret gatavās produkcijas sadales vietām.
Pircēju servisa nodrošināšana
Transporta un savstarpējo sakaru nodrošināšana
Krājumu uzglabāšana(ietverot noliktavu saimniecību)
Krājumu pasūtījuma daudzuma optimizācija.
Loģistikas funkcijas:
Transports -veida izvēle
Krājumi(produkcija, izejvielas)- krājumu izvietojums un to kontrole
Pasūtījumu noformēšana – pasūtījumu noformēšanas sistēmas izveide
Materiālu iepirkšana – attiecību nodibināšana ar piegādātājiem
Glabāšana sadales punktos – noliktavu iekārtojums un iekārtas izvēle
Sadales punktu izvēle – noliktavu skaits un ievietojums.
1.Loģistikas kanāla dalībnieku raksturojums.
Katras firmas uzņēmējdarbības noteicošais faktors ir pieprasījums(D). Nav pieprasījuma, nav ražošanas. Pieprasījuma rašanās pamatavots ir gala patērētāji.
Informācija par pircēju pieprasījumu nonāk pie firmas. Lai veiktu ražošanu, firma no piegādātāja pasūta materiālus, izejvielas. Šādu procesu sauc par pasūtījuma plūsmu, kur centrālais faktors ir pieprasījums. Patērētāju pieprasījums ir pamats firmas ražošanas darbībai. Sākas fiziskā plūsma. Saņemot materiālus un izejvielas materiālu noliktavā, firma nekavējoties sāk ražošanu, kuras rezultātā rodas nepabeigtā ražošanas vai gala produkts – gatavā produkcija. Lai apmierinātu patērētāju maksātspējīgās vajadzības, firma veic piegādes procesu. Fiziskā plūsma dalās materiālu piegādē un gatavās produkcijas nogādē.…