Uzņēmuma dzīves cikls ir laika periods, kurā uzņēmums darbojas no tā dibināšanas līdz brīvprātīgai vai piespiedu likvidācijai. Uzņēmuma dzīves cikls veidojas no vairākām stadijām. Pirmā stadija - aģitācijas. Šajā stadijā uzņēmuma vēl nav, bet uzmanības centrā ir uzņēmēja ideja, un uzņēmuma darbības uzsākšana ir atkarīga no tā, vai uzņēmējs šo ideju varēs īstenot. Tie uzņēmumi, kuri pēc dibināšanas turpina strādāt ieiet bērnības stadijā. Šajā stadijā idejas sāk īstenot, uzņēmums uzsāk produkcijas ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu un saskaras ar naudas līdzekļu trūkumu, tāpēc uzņēmēju uzmanības centrā ir apgrozījuma palielināšanas iespējas. Augšanas stadijā uzņēmēja ideja darbojas , naudas grūtības ir veiksmīgi pārvarētas, un uzņēmējs tā vietā, lai plānotu, vienkārši izskata jebkuru iespēju nopelnīt vairāk naudas. Ja uzņēmumā nav cilvēku, kuriem ir jaunas idejas, tad šajā posmā uzņēmuma attīstība var apstāties. Jaunības stadijā sākas pāreja no praktiskas uzņēmējdarbības uz profesionālu uzņēmuma vadīšanu. Ziedu laika stadijai raksturīgas šādas iezīmes: uzņēmuma struktūra ir funkcionāli sakārtota un pārskatāma; uzņēmuma darbība ir orientēta uz patērētāju vajadzību apmierināšanu; uzņēmums attīsta plānus un sasniedz tos. Pēc tam seko stabilitāte un vecums. Vecums gan parasti vēl ilgi netiek pamanīts, jo gan stabilitātes, gan ziedu laika stadijas savā ziņā izpaužas kā uzņēmuma dzīves cikla veiksmīgākie posmi. Uzņēmumam ir daudz brīvu naudas līdzekļu, bet nav priekšlikumu to efektīvai izmantošanai. Attīstība ir apstājusies, un sākas uzņēmuma dzīves cikla norieta stadijas – birokrātijas un nāves stadijas.…