Abas perspektīvas ir vienlīdz svarīgas, lai izprastu un īstenotu veiksmīgas inovācijas. Bet, pat apvienojot abas šīs pieejas, priekšstats tik un tā nav pilnīgs. Jebkuram nopietnam vadītājam mūsdienās ir iemācītas mantras “ieklausies pircēju vēlmēs”, “koncentrējies uz rezultātu”, tomēr inovāciju ieviešanai joprojām nav neapstrīdamas veiksmes receptes. Pat tad, kad uzņēmumiem rodas lieliskas idejas, kuras tiek teicami īstenotas, neveiksme ir ne vien iespējama, bet pat visai ticama.
Ir divi atšķirīgi riska veidi: inovāciju savstarpējās atkarības risks – cik lielā mērā jūsu inovācijas panākumi ir atkarīgi no citu inovāciju komerciālās veiksmes – un pielāgošanās ķēdes risks – cik lielā mērā partneriem būs jāpielāgojas jūsu inovācijai, lai pircēji spētu pilnībā novērtēt šo piedāvājumu
Inovāciju “aklā zona” ir problēma, ar ko saskaras ikviens: uzņēmuma vadītāji un projektu grupu dalībnieki; lieli, starptautiski uzņēmumi un iesācēji biznesā; komerciālas un bezpeļņas organizācijas; darbinieki un investori. Panākumi vienmēr ir atkarīgi ne tikai no uzņēmuma ieguldītā darba, bet arī no tā, vai partneri, kas veido inovācijas kopējo sistēmu, arī vēlas un spēj būt veiksmīgi.
Aizvien biežāk panākumi ir atkarīgi ne tikai no spējas pildīt savus solījumus, bet arī no tā, vai partneri – redzami un neredzami – pilda savējos.
…