Ražošanas uzņēmums savu produkciju tirgo ar Tiešās pārdošanas metodēm. Uzņēmuma X apgrozījums ir 1 200 000 Eur gadā. Ir aprēķināts, lai pārdošanas speciālisti sevi uzturētu, tad katram no tiem ir jāsasniedz apgrozījums vismaz 10 000 Eur mēnesī. Uzņēmumam ir divi lieli klienti, kuru pasūtījumi gadā kopā sastāda 70% no kopējā uzņēmuma X apgrozījuma, desmit klienti, kuru pasūtījums sastāda 20%, bet vēl divdesmit, kuru apgrozījums ir ap 10%.
1. Cik lielu un kādā sastāvā vajadzētu veidot patreizējo pārdošanas komandu un kā plānot tās attīstību, ja uzņēmums ir plānojis palielināt savu apgrozījumu par 10% un viena jauna klienta iegūšanai nepieciešamas vismaz trīs vizītes?
2. Aprēķiniet prasītos lielumus un pamatojiet tos!
3. Kādas funkcijas ir jāveic šiem pārdošanas speciālistiem? Kas viņus motivētu tās labāk veikt?…