1.uzdevums
Pieņemsim, ka neliels veikals tirgo ar ekskluzīviem apģērbiem un bižutēriju. Gan apģērbs, gan bižutērija ir diezgan dārgas. Gandrīz vienmēr tādiem veikaliem ir pastāvīgs klientu loks.
Lojalitātes pasākumi:
veikala vadītājam jāved pastāvīgo pircēju saraksts, kurā būtu iekļauts: vārds, uzvārds, tālruņa numurs un dzimšanas datums. Klienta dzimšanas dienā var piedāvāt 10% atlaidi uz bižutēriju;
veikals var piedāvāt pastāvīgiem klientiem kārtiņas, kurās fiksē pirkumu skaitu un summu. Pēc trešā pirkuma klientiem var piedāvāt 5% atlaidi, pēc piektā – 7% un t.t;
kad kopēja pirkumu summa sasniedz Ls 750, dāvināt klientam biļeti uz kaut kādu SPA studiju vai kaut kas tamlīdzīgs;
apzvanīt klientus uzreiz pēc kolekcijas maiņas , lai piedāvātu apmeklēt mūsu veikalu;
pieņemt darbā šuvēju, kura uzreiz uz vietās bezmaksas var pārtaisīt kleitu vai kostīmu pēc pircēja vajadzībām.
3.uzdevums
Apģērbi un apavi:
Dod priekšroku lieliem veikaliem, tādiem kā „Domina”, „Alfa”, kur var ne tikai iepirkties, bet arī labi pavadīt laiku. Apģērbiem un apaviem jābūt laba kvalitāte, ne tik augsta cena, bet zīmolam nav liela nozīme. Tādas lietas, kā zābaki vai mētelis vidēja slāņa cilvēki parasti pērk izpārdošanas laikā , kad apavi un apģērbi tiek pārdoti ar atlaidēm. Ja veikals piedāvā pircējiem „klientu kartiņu”, tad ar prieku to izmanto.
Tehnika:
Veikali, kur ir iespēja izvēlēties, ar plašu sortimentu. Pašlaik ļoti populārie ir internēta veikali. Zīmolam ir nozīme. Ja piemēram, ir iespējams izvēlēties starp diviem vienādiem ledusskapjiem, bet viens ir ar pazīstamu zīmoli un mazliet dārgāk, bet otrs – no jauna ražotāja un lētāks, tad noteikti pirks to pirmo. Gatavs maksāt mazliet vairāk, ja tehnikai piemīt vairākas funkcijas vai ir labāks dizains. Tas ir labi apdomāti pirkumi ,nav spontānie. Dažreiz cilvēks pirms preces iegādes vāca informāciju par preci. …