1. biļete Tūrisma nozīme pasaulē un Latvijā.
1.Tūrisma un viesmīlības nozare ir viena no pasaules lielākajām nozarēm (10,2 % no pasaules IKP un nodarbināti 7,2 % no pasaules nodarbinātajiem).
2.Tā ir nozīmīga saimniecības nozare daudzās valstīs (ASV tā ir 2. lielākā nozare, Spānijā, Portugālē, Francijā ~10-12 %, Latvijā ~3 % max 7%).
3.Tūrisms ir viena no straujāk augošām saimniecības nozarēm.
4.Mūsdienās tūrisms izveidojies par globālu industriju.
5.Tūrisms kā 20. gadsimta sociāls fenomens (parādība)/ceļojums kļuvis par dzīves veida sastāvdaļu, atpūta ir prestiža lieta/.
6.Tūrisms kā alternatīva saimniecības nozare, ekonomikas veicināšanas līdzeklis /depresija „vecajās nozarēs”, lauksaimniecības problēmas, pilsētu atdzimšana/.
7.Tūrisms kā „neredzama” eksporta nozare, maksājuma bilances līdzsvarotāji.
8.Tūrisms kā dabas un kultūras mantojuma saglabāšanas līdzeklis.
9.Tūrisms kā līdzeklis, kas veido pozitīvu tūrisma vietas tēlu /vietējo iedzīvotāju attieksme pret dzīves vietu, lepnums; nacionālo vērtību novērtēšana atpazīstamība pasaulē/.
10.Tūrisms kā miera un tolerances nozare /veicina saprašanos starp kultūrām, diplomātisko attiecību nostiprināšanos starp nācijām; uzņēmēji, veicinātāji, starptautiskās organizācijas ieinteresētas miera saglabāšanā/.
2. biļete Tūrisma sistēma un tās pamatelementi.
Sistēmas ir hierarhiskas, tās sastāv no apakšsistēmām, tās var būt daļa no lielākas sistēmas.
Leipnera tūrisma sistēmā ir jābūt 5 pamatelementiem:
1.vismaz vienam tūristam
2.vismaz vienai tūrista dzīvesvietai
3.vismaz vienai tranzīta vietai
4.vismaz vienam tūrista galamērķim
5.tūrisma un viesmīlības nozares uzņēmumiem.…