-
Tūrisma veidi
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Tūristu motivācija un uzvedība | 3 |
1.1. | Tūristu vajadzības un vēlmes | 3 |
1.2. | Vispārīgā un speciālā motivācija | 3 |
1.3. | Motivētāji un veicinātāji | 4 |
1.4. | Pirkšanas uzvedība un lēmumu pieņemšana | 5 |
2. | Tūrisma veidi | 5 |
3. | Divu tūrisma veidu analizēšana | 7 |
3.1. | Pilsētu tūrisms | 7 |
3.2. | Lauku tūrisms | 8 |
3.3. | Pilsētu un Lauku tūrisms | 9 |
Izmantotā literatūra | 10 |
1.2. Vispārīgā un speciālā motivācija.
Motivāciju izraisa indivīda izjustās vēlmes un vajadzības. Apskatīsim divas formas- „speciālā motivācija” un „vispārīgā motivācija”.
Ja tūrists nolemj pavadīt savas brīvdienas Šveices alpos, kur tam būs iespēja pastaigāties svaigā kalnu gaisā un baudīt dažādas ainavas, labu pārtiku un pilnīgu relaksāciju, tie visi ir speciālie mērķi, kas atklāj līdzekļus, ar kuriem tiks apmierinātas viņa vajadzības.
Dažās tūristu grupās novērojama tendence, kad ārzemēs tiek lietots alkohols un vērojama slikta uzvedība, patiesībā atkal atspoguļo vajadzību, kaut arī negatīvi ietekmē citus. Šie tūristi mēģina izkļūt no ikdienas ierastās vides un priecāties par iespēju „atlaist bremzes”.
Tie, kas ceļo paši uz savu roku, arī meklē iespējas satikt citus cilvēkus vai pat uzsākt mīlas dēku (tas atbilst vajadzībai piederēt un sociālajām vajadzībām).
Jo vairāk attiecīgā brīvdienu pakete vai attiecīgā brīvdienu vieta var piedāvāt meklētās vietas, jo tūristam tas šķitīs pievilcīgāk. Šajā gadījumā „kopumu” veidos tās iespējas, kas atbildīs gan vispārējām, gan speciālajām vajadzībām.
Pašlaik pieaug pieprasījums pēc tādām brīvdienām, kas piedāvā daudz aktīvākas nodarbes nekā tradicionālās „Saules, jūras un smiltis” brīvdienas, piemēram, grūtus pārgājienus, burāšanu, kāpšanu kalnos u.c.
Daudzi tūristi pastāvīgi meklē jaunas un atšķirīgas izjūtas. Lai arī cik apmierināti tie būtu ar iepriekšējām brīvdienām, viņi diezin vai atgriezīsies tajā pašā vietā, bet vienmēr meklēs jaunu izaicinājumu, vēl aizraujošāku, vēl izaicinošāku, vēl atšķirīgāku.
Pašapliecināšanās var izpausties dažādos veidos. Visvienkāršākā vēlme „nonākt saskarē ar dabu” ir dabiska iezīme tūristu vidū, un to var apmierināt dodoties ainavu ceļojumos ar autobusu, izmantojot „lido-brauc” paketes, kā arī izmantojot velosipēdus vai piedaloties tūristu pārgājienu brīvdienās. Savukārt alkām pēc zināšanām atbilst ceļojumi uz Eiropas kultūras centriem, kurus pavada atsevišķu nozaru speciālisti, piemēram, arheologi. Pašapliecināšanos var sasniegt ar tādu pakešu palīdzību, kas piedāvā zīmēšanas vai citas mākslinieciskās veida brīvdienas.
Jo cilvēki vairāk ceļo un jo tie kļūst pieredzējušāki vai labāk izglītoti, jo augstāka līmeņa vajadzības dominē viņu brīvdienu motivācijā.
1.3.Motivētāji un veicinātāji.
Lai izmantotu brīvdienas tūristam nepieciešama gan nauda, gan laiks. Šie faktori paši nemotivē, bet tie dos iespēju topošajiem tūristiem ļauties saviem mērķiem. Tāpēc tos uzskata par veicinošiem faktoriem. Piemēram, ja tūristam ir vairāk naudas, tad galamērķim, pateicīgāki valūtas maiņas kursi attiecībā pret sterliņa mārciņu, vieglāka iebraukšana bez politiskām barjerām, draudzīgi vietējie iedzīvotāji, kas runā tūrista valodā-tie ir faktori, kas veicina galamērķa izvēli.
…
Darbā tiek apskatīti, tūrisma veidi, tūristu vajadzības, kāda ir motivācija, kas noved pie vēlmes pirkt. Darvā tiek apskatīti 3 tūrisma veidai, lauku tūrisms pilsētas tūrisms un abi tūrisma veidi kopā!
- Jauna tūrisma produkta projekts Aizkraukles novadā
- Tūrisma maršruts nedēļas nogalei Krāslavas rajonā un apmešanās viesnīcā "Piedruja"
- Tūrisma veidi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Populārākie tūrisma veidi un to definējumi
Konspekts augstskolai4
Novērtēts! -
Tūrisma veidi
Konspekts augstskolai2
-
Datu avoti tūrismā, to izmantošana
Konspekts augstskolai8
-
Tūrisma veidi
Konspekts augstskolai5
-
Tūrisma sektora naktsmītņu raksturojums
Konspekts augstskolai12