Cenu ietekmējošie faktori.
Tirgus cenas veidošanas noteikumi: 1) ekonomiskā patstāvība & brīva veida izvēle
2) saimnieciskās darbības subjektu attiecību komerc. pamats, kas tiek realizēts ar savstarpēji izdevīgu līgumu (pirkšanas-pārdošanas)palīdzību
3)konkurējošās vides esamība
4) piedāvājuma un pieprasījuma konjuktūra (līdzsvars)
5) cenu veidošanas stratēģijas:
a)produktu var pārdot par tirgus cenu, konkurences apstākļos jāņem vērā konkurentu cenas par kādām tie piedāvā tādu pašu produktu. Tas nepieļauj cenas pazemināšanos, tātad nosedz izmaksas & ietver peļņu (bruto)
b)var noteikt zemāku cenu nekā ir tirgū, bet izmantojot šo stratēģiju veiksmes gūšanai uzņēmumam ir jāpārliecinās par tūrisma produkta pieprasījuma elastību.
c)var noteikt augstāku cenu nekā tirgū, bet ir jāpamato (kvalitāte, izdevumi, ūnikums)
Tūrisma produkta cenu struktūra:
1-2(tūrisma produkta pašizmaksa):
1-preču/pakalpojumu un izejvielu vērtība
2-tekošie ražošanas, realizācijas & pakalpojumu patērēšanas organizācijas izdevumi
3-6(tūrisma produkta pārdošanas cena):
3-nodokļi atsevišķiem pakalpojumu veidiem
4-tūrisma operatora peļņa (7-10% no pašizmaksas)
5-atlaide noteiktām tūristu grupām & atsevišķiem tūrisma pakalpojuma veidiem (piemēram, aviobiļetēm)
6-uzcenojums vai atlaide tūrisma aģenta labā.
Tūrisma uzņēmuma darbības struktūras analīze:
1)reālo iespēju analīze:
a)apkārtējās vides noteikumi
b)materiālā bāze
c)infrastruktūra
2)produkta/pakalpojuma pieprasījums:
a)vispārējā nepieciešamība
b)specifiskā tirgus noteikšana
3)Tirgus tilpums nākotnē
4)Cenu līmeņa noteikšana:
a)iespējamās cenas noteikšana
b)analoģisko pakalpojumu cenas konjuktūras mārketinga pētījumi
c) piedāvātās cenas atbilstība tirgus stiuācijai
5)tirdzniecības veicināšanas līdzekļu izvēle
6)pieprasījuma motivācija.
…