Atšķirībā no Birgitas Nilsones, Eva dziedāšanas laikā plaši atver muti, kā
augšējā, tā apakšējā reģistrā. Evas Martones interpretācijā man ļoti patika, kā viņa izpildīja ārijas sākumā frāzi ar vārdiem “Principessa Lou-Ling”. No visiem trim ārijas izpildījumiem šajā bija, manuprāt, ne tas labākais orķestra sniegums, īpaši kulminācijas vietās, jo man brīžiem likās, ka
orķestris ir pārāk skaļš un solisti pazūd.
Kopsavilkums
Galvenās atziņas, kas tika iegūtas, veicot šo nelielo analīzi:
• šī ir laba, sistemātiska pieeja, kā iepazīt skaņdarbu, pirms pats sāc to mācīties
dziedāt; šāda iepazīšanās ar skaņdarbu sniedz labāku priekšstatu un izpratni par to,
kādu, pirmkārt, veidot muzikālo tēlu; otrkārt, kāda ir ārijas nozīme un kāda ir tās
vieta operā; treškārt, ieklausīties izcilu operdziedātāju sniegumā un jau zemapziņā
saglabāt to kā pamatu savam izpildījumam;
• vieglāk būtu strādāt ar skaņdarbu, kas man jau iepriekš būtu bijis zināms vai ko pati būtu apguvusi – lai iepazītu Turandotas āriju tiktāl, ka varētu komentēt
operdziedātāju izpildījumu, bija nepieciešams zināms laiks.…