Viesu apkalpošanas process ietver prasmi pareizi uzklāt galdu, apkalpot viesus, kā arī pareizi novākt galdu. Uzņēmumos, kas nodarbojas ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu, bieži vien tiek piedāvāts tāds pakalpojums kā ēdināšana, līdz ar to, viesu apkalpošanas procesā ir divas darbojošās puses: viesis no vienas puses, un viesmīlis, no otras. Viesis pērk pakalpojumu, bet viesmīlis to pārdod caur savu darbu, t.i.,apkalpojot viesi.
Ēdināšanas uzņēmumos, izmanto dažāda materiāla, atšķirīga dizaina un visdažādāko veidu traukus. Tie var būt no fajansa, porcelāna, metāla, stikla, fajansa, keramikas un kristāla, rūdītā stikla (Arcopal), dumotā stikla (Arcoroc), kā arī Luminaric traukus. Ātrās apkalpošanas ēdināšanas uzņēmumos (Bistro) izmanto arī vienreizējās lietošanas traukus – plastmasas, kartona. Ēdināšanas uzņēmumos, kas veidoti ar noteiktu profilu, piem., krodziņi, alus bāri, izmanto keramikas, metāla un koka traukus.
Traukiem un galda piederumiem tiek izvirzītas šādas prasības:
tiem jābūt pietiekami stipriem, izturīgiem ar noteiktu standarta tilpumu un diametru;
trauku, glāžu, galda piederumu skaitam jāatbilst ēdināšanas uzņēmuma vietu skaitam (katrai sēdvietai trīs komplekti);
traukiem jābūt saskaņotiem (piem., porcelāns un stikls);…