TQM ( Visaptverošā kvalitātes pārvaldība) ir ideālistisku ideju apkopojums, kas pieņemams visiem, jo rada pozitīvas asociācijas un ir atvērtas brīvai interpretācijai. Kvalitāte nozīmē pienācīgi vadīt institūciju (efektīvi, maksimāli izmantojot ieguldījumus un cilvēku potenciālu, sadarbība ar citām organizācijām un nepārtraukta jaunu iespēju meklēšana). Visiem ir pieņemami TQM atzinumi, bet nav skaidrs, ko praktiski jādara, lai tos ieviestu dzīvē. Lielu atbalstu var sniegt konsultanti, kas izmanto jaunās idejas, lai gūtu peļņu. TQM kā kopēju sistēmu ir sarežģīti ieviest, nepieciešama attieksmes maiņa, kas nav paveicama vienas dienas laikā.
TQM vēlas ārējie klienti. Pierodot pie tā apkalpošanas līmeņa privātajā sektorā, klients vēlas adekvātu apkalpošanu valsts sektorā. TQM vēlas arī iekšējie klienti. Arī viņi ir klienti, kas uzstāda aizvien augstākas prasības. TQM vēlas un veicina politiķi ( pagaidām ne Latvijā). Ieviešanai vajadzētu samazināt izmaksas (saprāta robežās) vienlaicīgi paaugstinot kvalitāti. TQM vēlas paši valsts institūciju darbinieki, jo viņi vairs nebūs birokrāti, bet uz klientu orientētu pakalpojumu sniedzēji – valsts uzņēmēji, kas racionāli izmanto līdzekļus un pienācīgi strādā visās jomās. TQM var kļūt par organizatorisko elementu, kas palīdz izveidoties šiem valsts uzņēmējiem.
TQM iestāžu iekšienē uzskata par neizbēgamu, jo to sāk izmantot visā pasaulē. Ja no tā nevas izbēgt, jāļaujas tā ieviešanai. Pārvaldes organizācijām jādarbojas kā uzņēmējsabiedrībai, nevis cīnoties par tirgus nišu, bet efektīvi izmantojot esošos resursus un orientējoties uz klientu.
TQM nodrošina neatkarību no politiķiem un zināmu neitekmējamību, tā ļaujot vienmērīgi un plānoti attīstīties.…