Domas attīstības vēsture:
1.1900-1910 Atklāšanas periods – mārketinga speciālisti ir ekonomisti. Parādās jēdzieni preču izplatīšana, pārdošanas vadība
2.1910-1920 Konceptualizācijas periods – izstrādā mārketinga definīcijas, koncepcijas
3.1920-1930 Integrācijas periods – mārketinga ideja praksē
4.1930-1940 Attīstības periods – attīstās mārketinga virzieni
5.1940-1950 Pārcenošanas periods – ievieš jaunus jēdzienus – mārketinga komplekss
6.1950-1960 Mārketinga koncepcijas maiņas periods – vadības lēmumi, sociālo vajadzību apmierināšana
7.1960-1970 Diferenciācijas periods – jauni jēdzieni
8.1970-... Mārketinga socializācijas periods – topā sociālās intereses
Virzienu attīstība:
1.Reklāma – 1905 pirmā grāmata – 1950 mārketinga kā nozares attīstība
2.Tirgus pētījumi – pirmos pēta patērētājus 1950
3.Tirgzinību vadīšana – 1960Kotlers izstrādā patērētāju segmentēšanu
4.Jaunu zinātņu attīstība – loģistika, starptautiskais mārketings, PR…